• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

دین و هنر طی ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی به یکدیگر خدمت کرده اند/ انقلاب هنر ها را نجات داد

  • کد خبر : 47901
  • 19 بهمن 1398 - 21:15
دین و هنر طی ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی به یکدیگر خدمت کرده اند/ انقلاب هنر ها را نجات داد

آیت‌الله سیدمحمد قائم مقامی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هنر و انقلاب به کمک هم آمدند گفت: انقلاب با ارائه دین خاص و ناب، هنر ها را نجات داد و هنرها نیز به خدمت انقلاب آمدند. به گزارش عصر همدان؛ عصر امروز نخستین گردهمایی هنرمندان، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان همدان، […]

آیت‌الله سیدمحمد قائم مقامی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هنر و انقلاب به کمک هم آمدند گفت: انقلاب با ارائه دین خاص و ناب، هنر ها را نجات داد و هنرها نیز به خدمت انقلاب آمدند.

به گزارش عصر همدان؛ عصر امروز نخستین گردهمایی هنرمندان، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان همدان، با حضور  آیت‌الله سید محمد قائم مقامی، همرزم شهید سیدمرتضی آوینی برگزار شد.

آیت الله قائم مقامی در این مراسم با اشاره به واقعه انقلاب اسلامی گفت: اهل هنر و رسانه باید حق واقعه انقلاب را ادا کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب یکی از الطاف بزرگ خداوند در عصر ما بود، افزود: یوم الله روزی است که در آن خداوند تجلی می کند و خود را نشان می دهد.

همرزم شهید آوینی، با تاکید بر اینکه آنچه که ۴۱ سال پیش، از انقلاب اسلامی واقع شد همچنان ادامه داد تصریح کرد: امروزه تجلی انقلاب اسلامی ادامه دارد و منحرف و خاموش نشده بلکه درحال توسعه است.

آیت الله قائم مقامی با اشاره براینکه مجلای تجلی خداوند، انسان است گفت: انسان تجلیات را دریافت می کند و تجلی محقق می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: پس از پیامبر(ص)، اولیا تمام ویژگی پیامبر را دارند، امام خمینی (ره) از اوصیا عام پیامبر اکرم است ولی دارای ولایت بوده و خدا به واسطه ولایت، برعالم تجلی فرمود.

وی با بیان اینکه قبل از رهبری امام خمینی (ره) عالم تاریک شده و ظلمانی بود، افزود: قرار بود خداوند باطن انحراف از ولایت را به جهان نشان دهد که وقتی از ولایت منحرف می شوید حاکمیت و سلطنت یهود در جهان پیش می آید.

همرزم شهید آوینی، ادامه داد: قبل از انقلابی که ما شاهدش هستیم اتفاق بزرگتری در جهان پیش نیامده و اتفاقات بعدی، همه از انقلاب اسلامی تاثیر گرفتند و ما با دلایل عقلایی می دانیم که تا ظهور کامل حجت خدا واقعه بزرگتری نمی تواند اتفاق افتاد.

آیت الله قائم مقامی با اشاره بر اینکه مخاطبان انقلاب اسلامی فقط بخشی از شیعیان یا مسلمانان نیستند گفت: مخاطب جریان انقلاب همه بشریت هستند، حتی انها که به ظاهر متدین به دین نشده باشند، مثل مستصعفین عالم که مخاطب انقلاب اند.

وی با بیان اینکه روشنفکران، اندیشمندان، عارفان و هنرمندان عالم مخاطبان انقلابند و در این جهت قرار دارند اظهار کرد:

باید بدانیم واقعه را چگونه ارایه دهیم، روش های مختلفی از جمله مباحث علمی، فکری، معرفتی وجود دارد و متفکران باید دراین جهت کار کنند.

همرزم شهید آوینی، با تاکید براینکه اندیشمندان و محققین باید دائما فکر و تحلیل کنند و چرایی واقعه را بیان کنند گفت: یکی دیگر از ابزارهای مهم، زبان جذاب، اثر گذار و خدایی، هنر است که از منظر اسلام هنرها را عنایات خداوند به هنرمند می دانیم.

آیت الله قائم مقامی هنر را زبان و ابزار تجلی و ظاهر کردن دانست و افزود: از نظر اسلام هنر مربوط به وقتی است که شخص با حقیقت تماس پیدا کرده و آشنا به حقیقت و عارف شده باشد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هنر و انقلاب به کمک هم آمدند، گفت: انقلاب با ارائه دین خاص و ناب، هنر ها را نجات داد و هنرها نیز به خدمت انقلاب آمدند.

همرزم شهید آوینی، با بیان اینکه کارهای خوبی طی ۴۱ سال  در تمام رشته هنری، ادبیات، شعر، موسیقی، سینما، تئاتر و رسانه انجام شده تصریح کرد: با همه اینها معتقدیم اینها کافی و کمال مطلوب نبوده به ویژه درمورد سینما که جز هنرهای اثرگذار زمان که جذاب و پرمخاطب هستند.

آیت الله قائم مقامی ادامه داد: هنر زمانی موثر است که بر مخاطب تاثیر مثبت بگذارد یعنی اگر کسی فیلم شما را دید در دینداری و خداپرستی او تاثیر گذار باشید پس هنرمند باید بداند چه بگوید و چگونه بگوید و اصلاً حرفش همان حرف اسلام است یا خیر؟

وی با تاکید براینکه چیزی ک شهید آوینی ذکر کردند این است که هنرهای مدرن به ویژه سینما چگونه ممکن است واقعا درخدمت دین باشد، نه ظاهرا و قلابی تصریح کرد: گام دوم انقلاب تاکید دارد حقایق دین اجرا و عملیاتی شود پس جا دارد در عرصه هنر تلاش هنرمندان بیش از پیش شود.

همرزم شهید آوینی، با بیان اینکه عده از از خدمت به دین خسته می شوند و خیال می کنند دین قید است، افزود: اینها نمی دانند که دین قید است اما قید و بندی برای آزاد کردن انسان؛ دین در بند خدا و مطلق آزادی بودن است.

آیت الله قائم مقامی در پایان با اشاره بر اینکه باید برعکس هرچه که غرب و غربگرایان در عرصه هنر توصیه می کنند عمل کرد، گفت: اگر تا حدی پیش رفتی که در خدمت جاذبه ای که وجود دارد قرار گرفتید و جذاب سازی مصنوعی و خیالی نکردید می شوید فرج الله سلحشور که با ساخت سریال یوسف پیامبر گفت چند میلیارد نفر حضرت یوسف را دیدند و بسیاری از آن تاثیر گرفتند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=47901
  • دیدگاه‌ها برای دین و هنر طی ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی به یکدیگر خدمت کرده اند/ انقلاب هنر ها را نجات داد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.