• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1

دیدار صمیمی هنرمندان با امام جمعه کبودراهنگ

  • کد خبر : 149900
  • 27 فروردین 1401 - 8:35
دیدار صمیمی هنرمندان با امام جمعه کبودراهنگ

جمعی از هنرمندان کانون بسیج هنرمندان شهرستان کبودراهنگ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سیدشهیدان قلم سید مرتضی آوینی با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند. به گزارش عصر همدان؛ روز جمعه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، جمعی از هنرمندان شهرستان کبودراهنگ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با […]

جمعی از هنرمندان کانون بسیج هنرمندان شهرستان کبودراهنگ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سیدشهیدان قلم سید مرتضی آوینی با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش عصر همدان؛ روز جمعه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، جمعی از هنرمندان شهرستان کبودراهنگ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این برنامه زهره مهاجرانی مسئول بسیج هنرمندان کبودراهنگ هدف از برگزاری این دیدار را، ایجاد تحرک و پویایی در حوزه های هنری وفرهنگی ،و ایجاد فضای دوستانه و هنری برای تعامل و تبادل ایده‌ها و افکار با مسئولین شهرستان عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: در سالی که مزین به سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است ، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و هنری برای بهبود وضعیت فرهنگ و هنر شهرستان امری بدیهی است و در این راستا دستگاه‌های اجرایی و متولی برای شناساندن پتانسیل‌ها، تعالی و رونق هنر این مرز و بوم با همکاری سایر ارگان‌ها نقش کلیدی دارند.

مهاجرانی با بیان اینکه این امر جز با حمایت از تولید آثار هنری بومی شهرستان تحقق نمی‌یابد، عنوان کرد: امیدواریم مسئولین با سرمایه گذاری وحمایت،آثار هنرمندان،را مورد ارج وعزت و احترام قرار دهند.

امیر ترکاشوند مسئول بسیج هنرمندان استان همدان در ادامه این دیدار با اشاره به نقش شهدای هنرمند در فرهنگ انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدای هنرمند با تمام هنر جهاد تبیین رو اجرا کردند.

وی در خصوص نقش شهید آوینی به عنوان‌ سیدالشهدای اهل قلم افزود: با شهادت شهید آوینی در ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۲ جرقه ای در دل اهالی هنر راه افتاد چرا که نوع نگاه شهید با هنرمندان دیگر متفاوت بود و این نگاه همان روشنگری در خفقان فرهنگ غربی بود.

وی گمنام بودن را از نشانه های بارز اخلاقی شهید آوینی دانست و گفت:شهید آوینی با تمام هنری که داشت به فکر گمنام بودن و اعتلای اسلام بود چرا که هنر ابزاری برای معرفی اسلام است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: مواظب باشیم دشمن در عرصه های مختلف و با استفاده از ابزار هنر به فکر عوض کردن جای جلاد و شهیداست.

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=149900
  • دیدگاه‌ها برای دیدار صمیمی هنرمندان با امام جمعه کبودراهنگ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.