• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
3

دو چاه آب شرب اسدآباد نشست کرد/افزایش بی رویه آب در دشت اسدآباد؛ دلیل رانش چاهها

  • کد خبر : 139691
  • 06 دی 1400 - 8:57
دو چاه آب شرب اسدآباد نشست کرد/افزایش بی رویه آب در دشت اسدآباد؛ دلیل رانش چاهها

علی‌اکبر رحمانی بزرگترین چالش دشت اسدآباد را رانش چاه‌های آب شرب در این منطقه دانست و گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته دو حلقه چاه آب شرب شهر اسدآباد هم دچار رانش و از مدار بهره‌برادری خارج شده است. علی‌اکبر رحمانی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ از رانش […]

علی‌اکبر رحمانی بزرگترین چالش دشت اسدآباد را رانش چاه‌های آب شرب در این منطقه دانست و گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته دو حلقه چاه آب شرب شهر اسدآباد هم دچار رانش و از مدار بهره‌برادری خارج شده است.

علی‌اکبر رحمانی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ از رانش تعدادی چاه‌ آب شرب در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به دلیل کم بارشی سال جاری و به تبع آن بروز پدیده رانش و نشست در طبقات زیرین لایه‌های زمین ۵ حلقه چاه عمیق آب شرب در شهرستان با شکستگی و آسیب دیدگی در لوله جدار مواجه شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۵ حلقه چاه ۲ حلقه در روستای وندرآباد و ۲ حلقه در شهر اسدآباد و یک حلقه در روستای علی آباد پیرشمس‌الدین دچار خسارت شدند که خوشبختانه ۳ حلقه چاه شامل یک حلقه چاه آب شرب در روستای وندرآباد، یک حلقه در روستای علی آباد طی ماه های گذشته و یک حلقه در شهر اسدآباد طی روزهای گذشته احیاء و در مدار بهره برادری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه چاه دیگر آسیب دیده ناشی از رانش شهر اسدآباد در دست اقدام و رسیدگی است، گفت: بر اساس بافت زمین شناسی در زمین دشت اسدآباد افزایش برداشت آب از سفره های زیر زمینی، موجب کاهش منابع آب زیرزمینی و ایجاد حفره‌هایی شده که رانش زمین و تخریب چاه های آب را به همراه دارد.
وی تأکید کرد: این رانش‌ها کنترل میزان برداشت آبهای زیر زمینی را در دشت اسدآباد دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=139691
  • دیدگاه‌ها برای دو چاه آب شرب اسدآباد نشست کرد/افزایش بی رویه آب در دشت اسدآباد؛ دلیل رانش چاهها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.