• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

دهم اردیبهشت ماه، سالروز اخراج اشغالگران پرتقالی از جنوب کشورمان

  • کد خبر : 151382
  • 10 اردیبهشت 1401 - 15:19
دهم اردیبهشت ماه، سالروز اخراج اشغالگران پرتقالی از جنوب کشورمان

دهم اردیبهشت ماه سالروز رشادت اقوام سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور است. به گزارش عصر همدان؛ دهم اردیبهشت ماه سالروز رشادت اقوام سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور است. شاه عباس صفوی در این […]

دهم اردیبهشت ماه سالروز رشادت اقوام سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور است.

به گزارش عصر همدان؛ دهم اردیبهشت ماه سالروز رشادت اقوام سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور است.

شاه عباس صفوی در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

در سال ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت ایران ۱۰ اردیبهشت را روز ملی خلیج فارس نامید.

خلیج همیشه فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره پر اهمیت بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند. قدیمی ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب های باقیمانده از یونان باستان بر می گردد.

خلیج فارس با سعت ۲۴۰،۰۰۰ کیلومتر از سمت شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین و امارت متحده عربی همسایه است.

خلیج فارس توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریاهای آزاد متصل می شود و جزایر مهم آن عبارت‌اند از: خارک، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، جزیره کیش، جزیره قشم، و لاوان که تمامی آنها به ایران تعلق دارد.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=151382
  • دیدگاه‌ها برای دهم اردیبهشت ماه، سالروز اخراج اشغالگران پرتقالی از جنوب کشورمان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.