• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
6

دشمن، از گسترش مکتب امام حسین(ع) و عاشورا هراس دارد

  • کد خبر : 191600
  • 06 مرداد 1402 - 14:45
دشمن، از گسترش مکتب امام حسین(ع) و عاشورا هراس دارد
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جریان باطلی که تلاش می‌کند با شبهه پراکنی مجالس عزای اهل بیت را تضعیف و تعطیل کند از لباس مشکی ما نمی‌ترسند، این جریان باطل از اندیشه حاکم در این مکتب هراس دارد.

به گزارش عصر همدان آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تقوا بدون محبت اهل بیت تقویت نمی‌شود گفت: ایام محرم و مراسم‌های عزاداری ائمه باعث تقویت محبت و تقوا در جامعه می‌شود.

خطیب نمازجمعه همدان با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا مجالس عزای امام حسین(ع) تعطیل شوند افزود: این سنت الهی است که مجالس اهل بیت ماندگار است و جز اسرار الهی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: جریان باطلی که تلاش می‌کند با شبهه پراکنی مجالس عزای اهل بیت را تضعیف و تعطیل کند از لباس مشکی ما نمی‌ترسند، این جریان باطل از اندیشه حاکم در این مکتب هراس دارد.

او با بیان اینکه اندیشه امام‌حسین(ع) برای دشمنان خطرناک است عنوان کرد: طبیعی است ک دشمنان از اندیشه و مکتب عاشورا بترسند چراکه این اندیشه خلاف حکومت طاغوت است. آیت‌الله شعبانی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) مبنی براینکه فرمودند هیچ فتنه‌ای بالاتر از حکومت معاویه نیست تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان، مبارزه با حکومت طاغوت و ظلم را وظیفه خود می‌دانستند و بیان کردند که اگر با ظلم مبارزه کردند در راه خدا است و اگر این مبارزه را ترک کنند استغفار می‌کنند.

خطیب نماز جمعه همدان خاطرنشان کرد: در فرهنگ امام حسین (ع)، بزرگترین فتنه حکومت طاغوت و استکبار است و مبارزه با ظلم واجب شرعی است. نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه همین اندیشه برای مستکبران و مستبدین تاریخ خطرناک است گفت: به همین دلیل رضاخان اجازه عزاداری به دوست‌داران سرور و سالار شهیدان نمی‌داد، ترس از این مکتب موجب شد هارون الرشید به کربلا حمله کرد و زمین هارا خراب کرد و وهابیت بارها به کربلا حمله کردند و امروز دشمن از حضور مردم در این مجالس می‌ترسد.

او ادامه داد: جامعه ای که در مکتب عاشورایی تربیت می‌شوند زیر بار حرف زور نمی‌رود، از مستکبران نمی‌ترسد و منافع مستبدان را به خطر می‌اندازند.

آیت‌الله شعبانی با اشاره با اشاره به اینکه مکتب امام حسین(ع) در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود افزود: فرهنگ عاشورا باعث شد مردم علیه مستکبر و شاه فریاد بزنند و یاد بگیرند عزیز باشند و زیر بار ظلم نروند، این مردم از مکتب حسین‌بن علی یاد گرفتند با دست خالی در برابر ابر قدرت بایستند و فهمیدند خون بر شمشیر پیروز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با تاکید براینکه جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند از توسعه فرهنگ عاشورا و مکتب امام‌حسین(ع) حمایت کند عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم این مکتب را توسعه دهیم  البته سنت خداوند این مجالس راحفظ کرده است و نور حسین(ع) خاموش نمی‌شود و تا ابد روشن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده امام جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا ملایر با اشاره به مهمترین دلایل ماندگاری اسلام اظهار کرد: امروز اسلام روز به روز در دنیا در حال گسترش است.
وی خطاب به کسانی که به قرآن اهانت کردند تاکید کرد:  به عده ای که به قرآن و پرچم امام حسین علیه السلام اهانت می کنند باید گفت قطعا نابود شدنی هستند.
امام جمعه ملایر افزود:  عده ای در روز عاشورا قرآن ناطق را به شهادت رساندند بدانند اما آیا اسمی از آنها باقی مانده و این امام حسین علیه السلام بوده که در تاریخ جاودانه شده است.
وی گفت: تمام جهان خواران،استکبار جهانی  بدانند اگر بخواند در برابر ارزش ها و قرآن و اهل بیت بایستند در مقابل اما دنیای شما خواهیم ایستاد. حجت‌الاسلام ارزنده با اشاره به تاریخ اقامه نخستین نماز جمعه در کشور تصریح کرد: تلاش های زیادی برای اقامه نماز جمعه در سال های پس از انقلاب در شهرستان ملایر انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلا تاکید کرد: ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا گوشه ای از اقدامات این ستاد است و مردم در کمک به توسعه بازسازی حریم کربلا کمک های ویژه ای کنند.

امام جمعه ملایر به شهادت ۱۰ تن از نیروهای خودم انتظامی در کشور تصریح کرد: از ابتدای سال ۳۷ نفر از این عزیزان جان خود را فدای کشور کردند تا همه ما در آرامش و آسایش باشیم. وی با اشاره به شهادت سرهنگ علی میرزایی حسین‌آبادی در ملایر تصریح کرد: حضور مردم در تشییع این شهید والامقام بی نظیر بود.

اهانت‌کنندگان به قرآن، از انسانیت به دور هستند

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه غم امام حسین(ع) داغی ابدی و مصیبتی بزرگ است، گفت: اینکه می‌ببیند افرادی قرآن را هتک حرمت کردند، آنان از انسانیت به دور هستند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز دهم محرم، در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی در آستان قدس امامزاده سیداحمد سیدان شهر اسدآباد با تأکید و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: حضرت اباعبدالله(ع) نماز ظهر عاشورا بر خاک نماز اقامه کرد و اگر امروز هم نماز ما در سختی باشد، بیشتر به دل می‌نشنید.

امام جمعه اسدآباد غم امام حسین(ع) را داغی بزرگ و ابدی دانست و گفت: اینکه می‌ببیند افرادی قرآن را هتک حرمت کردند، آنان از انسانیت به دور هستند.

وی شهادت امام حسین(ع) در واقعه کربلا را مصیبت بزرگ خواند و گفت: عزاداری و هیاهو برای این مصیبت نیاز است و بعداز یک هیاهو برای امام حسین(ع) باید زیارت عاشورا خواند و اشک ریخت و اینها برای انسان سعادت است.

ملت ما همواره زیر خیمه حسینی، پای علم ولایت هستند

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: مردم ما ثابت کردند که زیر خیمه حسینی، پای علم ولایت هستند، آنان خوب می دانند نهضت خمینی(ره) به برکت راه، خون و قیام امام‌ حسین(ع) ما را آزاد کرد.

حجت الاسلام حسینی مجد در نماز جمعه عاشورایی و وحدت آفرین امروز در تویسرکان، با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، گفت: سیدالشهدا(ع) هنگام خروج از مدینه در وصیتنامه خود به برادرش عنوان کردند؛ که خروجش از روی هوا و هوس و فساد نیست، بلکه برای اصلاح امت جدش، عمل به سیره امام علی(ع) و احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مجموعه ای از کمالات است، افزود: شهید مطهری تاکید بسیاری داشتند تا امام حسین (ع) زمان و شمر زمانه خود را باید بشناسیم و همواره با دفاع از حق در برابر ظالمان زمان بایستیم.

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: مردم ما ثابت کردند که زیر خیمه حسینی، پای علم ولایت هستند، آنان خوب می دانند نهضت خمینی(ره) به برکت راه، خون و قیام امام‌ حسین(ع) ما را آزاد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191600
  • دیدگاه‌ها برای دشمن، از گسترش مکتب امام حسین(ع) و عاشورا هراس دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.