• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

در نیمه‌ ماه شعبان برای مولود مبارک آن چه باید کرد؟

  • کد خبر : 179434
  • 16 اسفند 1401 - 9:28
در نیمه‌ ماه شعبان برای مولود مبارک آن چه باید کرد؟

آنچه که از اهل بیت علیهم السلام به مارسیده ،برای نیمه شعبان سه گام باید برداشت: اول اینکه بدانیم چه انتظاری از ما می رود؛ دوم در حوزه فردی چه باید کرد و سوم برای جامعه پردازی و در حوزه اجتماعی چه باید کرد؟ به گزارش عصرهمدان؛ آنچه که از اهل بیت علیهم السلام به […]

آنچه که از اهل بیت علیهم السلام به مارسیده ،برای نیمه شعبان سه گام باید برداشت: اول اینکه بدانیم چه انتظاری از ما می رود؛ دوم در حوزه فردی چه باید کرد و سوم برای جامعه پردازی و در حوزه اجتماعی چه باید کرد؟

به گزارش عصرهمدان؛ آنچه که از اهل بیت علیهم السلام به مارسیده ،برای نیمه شعبان سه گام باید برداشت: اول اینکه بدانیم چه انتظاری از ما می رود ، دوم در حوزه فردی چه باید کرد ، سوم برای جامعه پردازی و در حوزه اجتماعی چه باید کرد؟

گام اول: بدانیم که امام زمان از ما چه انتظاری دارد و چه می خواهد . این امر مهمتر می شود اگر بدانیم اولین دعای امام عسکری علیه السلام بعد از میلاد ، دعا برای فرج و گشایش دوستداران حضرت ولیعصر عج بوده است.

حکیمه خاتون گوید: با صدای امام عسگری علیه السلام که فرمود: عمه جان فرزندم را نزدم بیاور؛ پرده را کنار زدم؛ دیدم سرورم به سجده رفته است و بر بازوی راستش نوشته شده «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» او را در آغوش گرفتم و وی را پاکیزه و نظیف یافتم و در پارچه ای پیچیدم و نزد امام عسگری علیه السلام بردم، حضرت پس از بیان شهادتین ائمه و اوصیاء را یکی پس از دیگری برشمرد تا به خویشتن رسید «و دعا لاولیائه بالفرج عَلَی یدیه» و در حق دوستدارانش دعا کرد که به دست با کفایت وی گشایش یابند. آری اول دعای امام علیه السلام، دعا برای فرجشان بوده است.

گام دوم: گام فردی را محکم برادریم. در این گام یکدل و یک رنگی و زندگی مهدوی داشتن مهم است . طبق آموزه امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه کبیره ، فقط و فقط به حضرت بیندیشیم.

امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه کبیره سه نکته را در این موضوع به عنوان مقدمه ظهور ذکر می فرماید: و قلبی لکم مسلم و رآیی لکم تبع و نصرتی لکم معده

۱. تسلیم قلبی ۲. تبعیت در رأی ۳. یار شدن

گام سوم: گام اجتماعی است که باید در بستر جامعه برداشته شود.

همانگونه امام عصر در دعای افتتاح می فرمایند ، رغبت و شکایت و استعانت هم سه ویژگی جامعه اجتماعی منتظر است که باید با تمام وجود دنبال شود.

اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه

اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبه ولینا،

فاعنا علی ذلک بفتح منک تعجله و نصر تعزه و سلطان حق تظهره؛ خدایا مددمان کن به یاری او. از خدا باید خواست، جدی هم باید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179434
  • دیدگاه‌ها برای در نیمه‌ ماه شعبان برای مولود مبارک آن چه باید کرد؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.