• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
دادستان همدان:

در حوزه تولیدات عفاف و حجاب، برنامه‌ها مقطعی و نمایشی نباشد

  • کد خبر : 189094
  • 14 تیر 1402 - 8:40
در حوزه تولیدات عفاف و حجاب، برنامه‌ها مقطعی و نمایشی نباشد
دادستان همدان گفت: دستگاه‌های دولتی در حوزه تولید لباس خوب، فاخر، جذاب، به روز، متنوع و در عین حال متناسب با موازین شرعی مؤظف هستند با هماهنگی و همگرایی منطبق با قانون طرح های مبتکرانه، کارشناسانه، کارساز و عملیاتی در عمل و نه در شعار ارایه و اجرایی کنند.

به گزارش عصر همدان؛ «حسن خانجانی موقر» در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامّه با موضوع “فرهنگ عفاف و حجاب و با محوریت پوشش مناسب ایرانی ـ اسلامی”، گفت: متأسفانه در حوزه تولید پوشاک و البسه مناسب یک جامعه ایرانی ـ اسلامی از یک سو تعداد تولیدکننده محدود است و از سویی دیگر از این تعداد کم تولیدکننده نیز مطابق با قوانین موجود حمایتی که باید، نمی شود.

وی اظهار کرد: پیش از آن که به فروشنده ای بگوییم چرا البسه نامناسب عرضه می کنی؟ باید تولیدات مناسب در اختیارش قرار دهیم تا جایگزین کرده و کالای خود را به فروش برساند.

دادستان همدان افزود: ضرورت دارد پوشاک و البسه خوب، فاخر، جذاب، به روز، متنوع و در عین حال متناسب با موازین شرعی تولید و به اندازه ی کافی در سطح جامعه عرضه شود، موضوعی که از سال ۱۳۹۹ از سوی این دادستانی پیگیری شده، اما خروجی خوبی از دستگاه ها مشاهده نکردیم.

خانجانی موقر تصریح کرد: فراهم ساختن شرایط مناسب و امکانات لازم برای تولید لباس فاخر و مناسب برعهده دستگاه قضایی نیست و می بایست دستگاه های دولتی با هماهنگی و همگرایی منطبق با قانون طرح های مبتکرانه و عملیاتی در عمل و نه در شعار ارایه و اجرایی کنند.

این مقام مسوول قضایی ادامه داد: همچنین برنامه های ارایه شده از سوی دستگاه های متولی منطبق با قوانین و شرح وظایف خواسته شده از آنان نیست، به گونه ای که تاکنون برنامه ای از سوی آموزش و پرورش حتی برای تعمیق باورهای اسلامی و ایرانی درباره پوشش مناسب ارایه نشده و یا از سوی دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد ساماندهی فرهنگی ـ هنری طراحان پارچه و لباس نیستیم.

خانجانی موقر تأکید کرد: انتظار می رود اگر برنامه ای ارایه می شود کارشناسانه، عملیاتی و با بهره گیری از نظرات متخصصان متعدد باشد نه سطحی و مقطعی و زودگذر که حتی اثر معکوس در جامعه برجای گذارد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189094
  • دیدگاه‌ها برای در حوزه تولیدات عفاف و حجاب، برنامه‌ها مقطعی و نمایشی نباشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.