• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان:

دانشگاه‌ها باید تمدن‌ساز باشند

  • کد خبر : 207108
  • 23 آذر 1402 - 13:57
دانشگاه‌ها باید تمدن‌ساز باشند
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ایشان برای ایجاد تمدن اسلامی از طریق حلقه‌های میانی تاکید می‌کنند و دانشگاه‌ها همان حلقه‌های میدانی هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» ظهر امروز حمید پورحسینی در آیین مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز بسیجی با حضور وزیر علوم با بیان اینکه امروز در دنیا شاهد هستیم دانشگاه‌ها علاوه بر تولید علم، تولید ثروت نیز دارند، گفت: دانشگاه در دنیای امروز مرکز اصلی تولید علم در دنیا است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحقق جهاد علم، نهضت تولید علمی و جنبش علمی، افزود: خوشبختانه از دهه ۸۰ و بعد از فراگیری جهاد علمی، این موضوع در فضای کشور اثر زیادی داشته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: در شرایطی که مسئله جدایی دین و علم در جهان مطرح می‌شود شاهد هستیم که از بوعلی‌سینا در مورد طبابت سخن به میان می‌آید و در همین‌جا به این موضوع می‌رسیم که طبق سخنان او چه مذهبی و چه علمی هیچ فاصله‌ای وجود ندارد.

پورحسینی با بیان اینکه در یک سیر علمی، دانشگاه نقش تمدنی را ایفا می‌کند، گفت: زمانی که می‌خواهد فضای حکمرانی اتفاقی را رقم زند دانشگاه، فناوری نرم و فناوری سخت ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حرکت تمدنی اگر دانشگاه‌های کشور بخواهند کار ویژه‌ای کنند باید به سمت پیشرفت تمدنی حرکت کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید جنس نقش‌آفرینی را فراهم کنند و دانشگاه‌های نسل پنجم تمدن‌ساز هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان خاطرنشان کرد: کسانی می‌توانند این اتفاق را رقم بزنند که روحیه بسیجی و دغدغه انقلاب اسلامی را دارند.

پورحسینی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ایجاد بسیج توانستند مسئله ۲۰۰ ساله کشور را حل کنند، افزود: ایشان وقتی از حفظ تمامیت ارضی مطمئن شدند فرمودند باید بسیج وارد عرصه علم و تکنولوژی و دانشگاه‌ها شود.

وی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ایشان برای ایجاد تمدن اسلامی از طریق حلقه‌های میانی تاکید می‌کنند و دانشگاه‌ها همان حلقه‌های میدانی هستند.

انتهای خبر/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207108
  • دیدگاه‌ها برای دانشگاه‌ها باید تمدن‌ساز باشند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.