• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان همدان:

دانشجویان موتور پیشران جامعه هستند

  • کد خبر : 206613
  • 17 آذر 1402 - 10:30
دانشجویان موتور پیشران جامعه هستند
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان همدان: دانشجویان ثابت کردند که در بخش‌های مختلف و فرازهای مختلف التیام بخش زخم‌های عمیق جامعه بودند و در قسمت‌هایی که جهادی کار کردند زمینه ساز پیشرفت کشور بودند در واقع دانشجویان موتور پیشران جامعه هستند.

علی نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: ۱۶ آذر ماه مصادف است با شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران که با اهداء خون خود در هویدا کردن حقیقت موجود جامعه آن عصر قد علم کردند و علیه کودتای ظلمانه و ستمگرانه در آن عصر انگلیس و آمریکا به پا خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در آن دوره برای استکبار ستیزی و استبداد‌ستیزی آرمان‌خواهی و عدالت‌گستری در جامعه به پا خواستند، قشرنخبه و دلسوز جامعه بودند و جوانانی که الان به تاسی از شهدا دانشجویان آن روزگار، با حضور در عرصه‌های مختلف لازم است که به وظایف و تکالیف خودشان نسبت به ایثار و فداکاری شهدا سال ۱۳۳۲ عمل کنند.

نجفی افزود: ۱۶ آذر به صورت نمادین فرصت مغتنمی است که یاد و خاطره شهدا ۱۳۳۲ را گرامی بداریم، شهدایی که راه علم و دانش و پیشرفت را مشخص کردند و رسم انسانیت را آموختند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان همدان بابیان اینکه دانشجویان در تمام روزگارها تلاش کردند، حرکت‌های جهادی انجام دادند، تاکید کرد: این قشر نه تنها قبل انقلاب بلکه در دوران دفاع مقدس هم کارهای ارزشمندی را انجام دادند در بزنگاه‌ها به ندای رهبری وحضرت امام(ره) لبیک گفتند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی گفت: امروز هم دانشجویان طلایه داران خود باوری، ایمان و امید هستند.

نجفی با بیان اینکه نقش دانشجویان در ایجاد امید و اعتماد در مردم نسبت به وضع فعلی، گذشته و آینده ایران بسیار پر رنگ است، اذعان داشت: دانشجویی که پیشران انقلاب اسلامی خواهد بود باید آینده را رصد کند و برای مردم روشنگری داشته باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان همدان گفت: تلاش علمی و فرهنگی در مسیر انسانیت را از جمله وظایف دانشجوی پیشران خواند و افزود: دریچه های فناوری نوین و علم روز باید به دست دانشجویان با راهنمایی اساتید و هیئت علمی اتفاق بیفتد.

وی گفت: دانشجوی پیشران، دانشجوی متمدن برای تمدن سازی باید حساسیت نشان دهد .

نجفی با اشاره به اینکه دانشجو همیشه در خط اول است نه در خط آخر، یاد آور شد: مسئولین فقط در روز دانشجو به فکر دانشجو نباشند، مسئولین در دانشگاه حضور داشته باشند و این کار ارزشمندی است.

 

انتهای خبر/ب

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206613
  • دیدگاه‌ها برای دانشجویان موتور پیشران جامعه هستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.