• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

خیّر آزاده ای که اقدام به ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه کرده است

  • کد خبر : 79359
  • 26 مرداد 1399 - 10:35
خیّر آزاده ای که اقدام به ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه کرده است

محمد علیزاده از خیرین قدیمی و آزادگان سرافراز شهر بهار است که اخیرا اقدام به ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه با مبلغی به میزان ۵۰ میلیارد ریال کرده است. به گزارش عصر همدان؛ محمد علیزاده یکی از رزمندگان دوره دفاع مقدس و از آزادگان شهر بهار است که در سن ۱۴ سالگی و در سال […]

محمد علیزاده از خیرین قدیمی و آزادگان سرافراز شهر بهار است که اخیرا اقدام به ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه با مبلغی به میزان ۵۰ میلیارد ریال کرده است.

به گزارش عصر همدان؛ محمد علیزاده یکی از رزمندگان دوره دفاع مقدس و از آزادگان شهر بهار است که در سن ۱۴ سالگی و در سال ۶۵ به همراه رفقای شهیدش همچون شهیدان جعفری، شعبانی و کریمی عازم جبهه های جنگ شده و در همان سال اسیر می شود، وی بعد از ۵۲ ماه اسارت در سال ۶۹ آزاد شده و به آغوش خانواده باز می گردد.

علیزاده از خیرین قدیمی شهر بهار است که اخیراً اقدام به ساخت یک مدرسه خیری ۱۲ کلاسه در شهر بهار کرده است این مدرسه خیری با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان به سرانجام خواهد رسید و این فرد خیر تمام هزینه های آن را تقبل کرده است. ‌

علیزاده هم اکنون نمایندگی ایران خودرو را در شهر بهار دارد و در این سالها برای ۲۶ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شغل کرده است.

این آزاده سرفراز عرق خاصی به تبلیغ دین، مسائل مذهبی و پخش نذورات در ایام خاص دینی دارد، این عرق را می توان از نصب دو بنر ۱۲ متری در جلوی نمایندگی در ایام خاص مذهبی همچون ماه های محرم و رمضان دید.

وقتی که از خیابان ۳۰ متری بهار عبور می کردم مدرسه خیری علی گلی را دیدم و در همان جا نیت کردم که سال بعد خودم مدرسه بسازم.

وی هر ساله در ایام عاشورا و تاسوعا اقدام به تهیه و توزیع ۱۰ هزار عدد آب میوه و کیک به صورت بسته بندی در مقابل نمایندگی می کند در روز هفتم محرم دو تن برنج یک گاو و یک گوسفند قربانی کرده و به صورت قیمه پخت کرده و در حدود ۱۲ هزار پرس غذای حسینی در مساجد توزیع می کند.

همچنین توزیع برنج خام و مرغ در روز بیست و یکم ماه رمضان، توزیع ۴ هزار پرس غذا بین خانواده های نیازمند در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا، پخت و توزیع شش دیگ حلیم در روز ۲۸ صفر و توزیع بین ۱۵ هزار نفر از جمله نذورات ۲۵ ساله ای است که باعث برکت در زندگی علیزاده شده است.

وی علاوه بر توزیع نذورات دستی هم در کمک مستقیم به نیازمندان دارد که از آن جمله می توان به کمک های هر ساله به دانش‌آموزان نیازمند پنج مدرسه در سطح شهر بهار، آزاد کردن ۶ نفر از زندانیان بدهکار و تقبل هزینه عمل جراحی دختر جوانی که به عارضه غده بدخیم مبتلاست اشاره کرد.

حاج محمد علیزاده علاوه بر این در امور خیری دیگری همچون خرید صندلی برای غسالخانه، خرید دستگاههای پزشکی برای بیمارستان آیت الله بهاری، تهیه آبسردکن برای حوزه علمیه، تهیه و توزیع ۳۰۰ رحل قرآن در ۳۰ مدرسه، کمک به تعمیر مسجد و غیره دست دارد.

بارزترین کمک خیری علیزاده تقبل هزینه ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در بهار است که هزینه چند میلیاردی در بر داشته و تحسین وزیر آموزش و پرورش را نیز در پی داشته است.

چند دقیقه‌ای میهمان خانواده علیزاده بودیم و گفتگوی صمیمانه‌ای با این خیر داشتیم.

علیزاده در مورد فکر ساخت این مدرسه گفت: بالاترین انفاق، آن است که در راه علم آموزی باشد اظهار داشت: در فروردین سال ۹۸ وقتی که از خیابان ۳۰ متری بهار عبور می کردم مدرسه خیری علی گلی را دیدم و در همان جا نیت کردم که سال بعد خودم مدرسه بسازم.

وی همچنین ادامه داد: تا قبل از اینکه مدرسه خیری علی گلی را ببینم وصیت کرده بودم دو میلیارد تومان از اموالم را برای ساخت مدرسه بعد از مرگم هزینه کنند؛ اما وقتی این مدرسه را دیدم نظرم بر این شد که تا وقتی خودم در قید حیات هستم اقدام به این کار کنم.

علیزاده افزود: به همین دلیل با مدیر آموزش و پرورش بهار صحبت و اعلام کردم که حاضرم هزینه ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه را تقبل کنم آموزش و پرورش از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد محل کنونی مدرسه حجتی برای ساخت این مدرسه ۶ کلاسه در نظر گرفته شود.

آزاده خیر بهاری ادامه داد: با بررسی‌هایی که در استان و تهران انجام شد اعلام کردند که محل جغرافیایی این مدرسه که در مرکز شهر است، بهتر است در این مکان یک مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته شود، با این حال باز هم من این مسئله را قبول کردم و تقبل کردم که تمام هزینه های این مدرسه ۱۲ کلاسه را برعهده بگیرم.

علیزاده در مورد زمان اجرای پروژه و پیشرفت کار گفت:حدود ۴ ماه قبل با آموزش و پرورش در مورد این مدرسه ۱۲ کلاسه توافق کردیم، ابتدا اعلام کردند که دو و نیم میلیارد هزینه در برادرد، اما با تغییر آن از ۶ کلاسه به ۱۲ کلاسه هزینه آن بالاتر رفت.

وی ادامه داد: دو ماه بعد از توافق شروع به کار کردیم هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته و ۸۰ درصد تجهیزات و لوازم از جمله در و پنجره و شیرالات و … خریداری شده، مقرر شده که این مدرسه در سه طبقه ساخته شود که امیدواریم تا سه ماه آینده تکمیل شود، در مقابل آموزش و پرورش تعهد داده که تاسیسات گرمایشی را بر عهده بگیرد.

علیزاده هزینه این مدرسه را پنج میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: تاکنون بخش عمده ای از این مبلغ را برای این مدرسه هزینه کرده‌ام که امیدوارم خداوند این احسان را از من قبول کند.

کار خیری که چنین وسعت و عظمتی داشته باشد، بی شک ستوده بوده و جایگاهی والا در نزد خداوند دارد، شهر بهار از این خیرین کم ندارد، خیرینی که کار بزرگی کرده و بزرگ منش هستند. در طول زمان، مدل کمک های خیریه نیز تغییر کرده و به سمت و سوی ایجاد دانش، آگاهی و فرهنگ صحیح پیش می رود.

خیری که اموالش را در راه علم آموزی دانش آموزان می گذارد، اعتقاد به آینده سازی کودکان و نوجوانان امروز کشور عزیزمان دارد و باید این عقیده در ذهن تک تک ما حک شود.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79359
  • دیدگاه‌ها برای خیّر آزاده ای که اقدام به ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه کرده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.