• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
3

خود بیمار انگاری با شیوع کرونا افزایش یافته است/ماندن در خانه بهترین راه پیشگیری از ابتلا

  • کد خبر : 53805
  • 20 اسفند 1398 - 16:27
خود بیمار انگاری با شیوع کرونا افزایش یافته است/ماندن در خانه بهترین راه پیشگیری از ابتلا

بهروز کارخانه‌ای با بیان اینکه خود بیمار انگاری احساس و تصور مبتلا بودن به کرونا است، گفت: این موضوع در این روزها افزایش یافته اما ماندن در خانه بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به شیوع کرونا ویروس […]

بهروز کارخانه‌ای با بیان اینکه خود بیمار انگاری احساس و تصور مبتلا بودن به کرونا است، گفت: این موضوع در این روزها افزایش یافته اما ماندن در خانه بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به شیوع کرونا ویروس و آلوده شدن بیش از ۱۰۰ کشور دنیا، اظهار کرد: کرونا ویروس‌ها دسته‌ای از ویروس‌ها هستند که همچون سرماخوردگی و آنفولانزا شیوع می‌یابند.

وی با بیان اینکه این ویروس نوظهور دارای دو ویژگی است، گفت: ویروس کرونا برای حدود ۹ روز  بر روی سطوح زنده می‌ماند و سرعت انتقال بالایی از فردی به فرد دیگر دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: مردم باید بدانند که ۸۰ تا ۹۰ درصد این بیماری به صورت خفیف تا متوسط است و گفته شده ۵ تا ۱۶درصد موارد نوع شدید بوده و حدود ۲ درصد مرگ و میر دارد.

وی با تأکید بر اینکه این بیماری دستگاه تنفس فوقانی و دستگاه تنفسی تحتانی  را درگیر می‌کند، افزود: در مراحل آغازین بیماری با علایم تنگی نفس،  گلودرد، سرفه خشک، لرز، دردهای عضلانی، سردرد، اسهال با تب یا بدون تب ظاهر می‌شود.

کارخانه‌ای با اشاره به درگیر شدن افراد پرخطر با این بیماری، تصریح کرد: افراد مسن و جوان‌دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری قلبی، بیماری ریوی و یا افراد دارای نقص سیستم ایمنی به عنوان افراد در معرض خطر باید بیشترین مراقبت بهداشتی را داشته و خانه را امن‌ترین مکان برای خود بدانند.

وی با بیان اینکه افراد دارای علایم بیماری به سه دسته تقسیم می‌شوند، ادامه داد: دسته اول بیماران، موارد قطعی هستند که وجود ویروس از طریق آزمایشگاهی در بدن آنها اثبات شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان دسته دوم را افراد مشکوک با علائم تنگی نفس، لرز، سرفه با تب یا بدون تب دانست و خاطرنشان کرد: این افراد دچار عفونت ریوی شده و در رادیولوژی قفسه صدری آنها علایم عفونت وجود دارد.

وی یادآور شد: دسته سوم افراد که محتمل هستند شامل همان افراد مشکوک بوده که طی ۱۴ روز گذشته با موارد قطعی ارتباط داشته و یا سفر به مناطق اپیدمی داشته‌اند.

کارخانه‌ای با بیان اینکه تا کنون برای این بیماری واکسن یا دارو ساخته نشده است، اظهار کرد: بهترین اقدام در پیشگیری از ابتلا در خانه ماندن، عدم حضور در اجتماعات و رعایت بهداشت فردی به ویژه شست‌وشوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب صابون یا استفاده از الکل ۷۰ درصد برای ضدعفونی کردن دست‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه افراد مبتلا به این ویروس باید در خانه بمانند و در صورت تشدید و تداوم علایم به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، گفت: کبودی لب و صورت، تنگی نفس شدید و بی قراری، خواب آلودگی و گیجی از نشانه‌های تشدید بیماری است که باید جدی تلقی و سریعاًً بیمار را به مراکز جامع و بیمارستان رساند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: مردم باید تا حد امکان از مراجعه به بیمارستان و درمانگاه‌ها پرهیز کنند چرا که در حال حاضر بیمارستان‌ها می توانند محل آلودگی به این ویروس باشند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، کمبود تجهیزات و ماسک در سطح جهان رخ داده است، افزود: استفاده ماسک ساده صرفاً برای افرادی که سرفه دارند و یا در ارتباط با افراد بیمار هستند ضرورت دارد؛ ماسک n95 برای کادر مشغول در بخش‌های ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها کاربرد دارد.

کارخانه‌ای خود بیمار انگاری را احساس و تصور مبتلا بودن به این بیماری دانست و تصریح کرد: این موضوع در این روزها افزایش یافته و مردم باید با حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات و گزارشات ناصحیح صرفاً از طریق مراجع ذیصلاح و سایت‌های دانشگاهی یا جمعیت هلال احمر اطلاعات لازم را به دست آورند.

وی در پایان یادآور شد: کلید مقابله با این ویروس در خانه ماندن، عدم حضور در اجتماعات، شست‌وشوی صحیح و مکرر دست‌ها، ضدعفونی کردن سطوح ، عدم مراجعه بی دلیل به مراکز درمانی، عدم توجه به توصیه‌های غیر پزشکی و در نهایت رعایت فاصله بین ۱ تا ۲ متر ازافراد به ویژه در ارتباط با افراد مشکوک و یا محتمل است.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=53805
  • دیدگاه‌ها برای خود بیمار انگاری با شیوع کرونا افزایش یافته است/ماندن در خانه بهترین راه پیشگیری از ابتلا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.