• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

خداوند رمضان را برای پاک کردن روح از کثیفی گناه قرار داده است

  • کد خبر : 180320
  • 05 فروردین 1402 - 13:33
خداوند رمضان را برای پاک کردن روح از کثیفی گناه قرار داده است

یک کارشناس مسائل دینی ماه مبارک رمضان و شروع سال نو شمسی را فرصتی بی‌نظیر برای قرب الی الله به وسیله عبادت، دعا و صله رحم خواند و گفت: خداوند سالی یک ماه را برای پاک کردن روح از کثیفی گناه و نزدیک شدن به خودش به وسیله عمل عبادی آدم‌ساز روزه قرار داده است. […]

یک کارشناس مسائل دینی ماه مبارک رمضان و شروع سال نو شمسی را فرصتی بی‌نظیر برای قرب الی الله به وسیله عبادت، دعا و صله رحم خواند و گفت: خداوند سالی یک ماه را برای پاک کردن روح از کثیفی گناه و نزدیک شدن به خودش به وسیله عمل عبادی آدم‌ساز روزه قرار داده است.

حجت‌الاسلام کمال محمدی‌یگانه، کارشناس مسائل دینی در اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ ماه مبارک رمضان را طبق روایات ماه میهمانی خدا و ماه بندگان خدا خواند و اظهار کرد: براساس آیه ۱۸۳ سوره بقره، تمرین تقوا، پرهیزگاری، پاکی و تزکیه نفس بیان شده، لذا در طول سال به خاطر غفلت و فراموشی خدا و پیروی از وسوسه‌های شیاطین و نفس مرتکب و آلوده به گناه و روح ما تاریک و معنویت در بین ما کم رنگ می‌شود، خداوند باری تعالی سالی یه ماه برای پاک کردن روح از کثیفی گناه و نزدیک شدن به خودش به وسیله عمل عبادی آدم ساز روزه قرار داده است.

وی با بیان اینکه طبق روایات متعدد برای روزه فواید و آثار کثیر دنیوی و اخروی و روحی و جسمی ذکر شده گفت: سپر و محافظ در مقابل آتش جهنم و توبه وپاک شدن از آلودگی ها و رسیدن به قرب الهی و یاد قیامت و فقرا از جمله فواید این آثار است.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: در کل یکی از مهمترین اعمال عبادی که باعث نزدیک شدن ما به خدا و قرآن و اهل بیت(ع) می‌شود همین روزه لله است.

وی با اشاره به مقارن شدن ماه مبارک رمضان با شروع سال جدید شمسی و همان نوروز امسال، گفت: این اتفاق خیر است چراکه باعث می‌شود سال را با این عمل نورانی و قرآنی و شبهای پر فیض قدر شروع کنیم و نیز عمل واجب و پربرکت صله ارحام را انجام دهیم که باعث خیر مضاعف و بی شمار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه ماه مبارک رمضان و شروع سال نو شمسی و عید نوروزی فرصت بی نظیری برای قرب الی الله به وسیله روزه، نماز، قرآن خواندن و دعا و عبادت و صله رحم و سرکشی از اقوام خواند و افزود: این باعث فوائد فراوانی در زندگی دنیایی و آخرتی ما می‌شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180320
  • دیدگاه‌ها برای خداوند رمضان را برای پاک کردن روح از کثیفی گناه قرار داده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.