• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

ختم به مصالحه شدن ۴۴ پرونده قتل عمد توسط ستاد قلوب همدان/بیش از ۶۶ میلیارد تومان توسط شاکیان بخشوده شد

  • کد خبر : 156539
  • 04 تیر 1401 - 15:17
ختم به مصالحه شدن ۴۴ پرونده قتل عمد توسط ستاد قلوب همدان/بیش از ۶۶ میلیارد تومان توسط شاکیان بخشوده شد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعالیت کمیته معتذرین ۱۰ هزار و ۲۴۴ پرونده به مصالحه ختم شد که در نهایت شاکیان از ۶۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان خود گذشتند و بیش از ۲۸ میلیارد تومان نیز از نظر جنبه عمومی جرم بخشوده شد. به گزارش عصرهمدان، محمدرضا عدالتخواه در دیدار با امام […]

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعالیت کمیته معتذرین ۱۰ هزار و ۲۴۴ پرونده به مصالحه ختم شد که در نهایت شاکیان از ۶۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان خود گذشتند و بیش از ۲۸ میلیارد تومان نیز از نظر جنبه عمومی جرم بخشوده شد.

به گزارش عصرهمدان، محمدرضا عدالتخواه در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان، گفت: سال گذشته سه هزار پرونده تغییرکاربری تعیین تکلیف شد و شاهد کاهش پرونده در این حوزه بودیم.

وی اظهار کرد: برای اقدامات و عملکرد مجموعه های قضائی سراسر استان برنامه کمی محور و کیفی محور را طرح ریزی کردیم که در روند رسیدگی به پرونده ها اثربخش بوده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان ۴ رتبه برتر کشوری در شاخصه های مختلف کسب کرده، گفت: حوزه های اتقان و استحکام آراء، تعداد معفوین، میزان صلح و سازش و در رعایت توزان پرونده های وارده و متومه جزء این رتبه هاست.

عدالتخواه از فعالیت موثر طرح های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان از جمله ستاد تالیف قلوب خبر داد و اعلام کرد: با فعالیت این ستاد شاهد ختم به مصالحه شدن ۴۴ پرونده قتل عمد بودیم.

وی افزود: با فعالیت کمیته معتذرین نیز ۱۰ هزار و ۲۴۴ پرونده به مصالحه ختم شد که در نهایت شاکیان از ۶۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان خود گذشتند و بیش از ۲۸ میلیارد تومان از نظر جنبه عمومی جرم بخشوده شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده برای ۹۹ درصد از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۶۹۰ هزار و ۵۹۸ هکتار سند ثبت شده است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان نیز با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی، گفت: این شهید بزرگوار، مدیر برجسته و توانمندی بود و بزرگان انقلاب بر این مطلب اذعان دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد عدالت در جامعه اقامه شود باید عدل اقامه شود.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: قیام، ایستادن ظاهری نیست و حالت آمادگی تمام است، چنانچه بخشی از قیام اقتدار است و اگر دستگاه قضا اقتدار داشته باشد در برابر فساد هیچ گاه کوتاه نمی آید.
ا

مام جمعه همدان با اشاره به فعالیت های موفق قوه قضایی در سال های اخیر؛ عنوان کرد: باید مردم ببینند که با فساد برخورد می شود و باید نتیجه دادرسی این گونه پرونده ها برای مردم مشخص شود.

حجت الاسلام شعبانی همچنین افزود: یکی از مصادیق عدالت این است که حق مطالبه گر در اسرع وقت به آن بازگردد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های اخلاقی می تواند سبب ساز ارتقاء بیشتر مجموع قضات و مسئولان شود، چرا که همه ما هر لحظه به تذکر و مباحث اخلاقی نیازمند هستیم.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=156539
  • دیدگاه‌ها برای ختم به مصالحه شدن ۴۴ پرونده قتل عمد توسط ستاد قلوب همدان/بیش از ۶۶ میلیارد تومان توسط شاکیان بخشوده شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.