• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
4

خانه‌ای در پردیس حسینیه اباعبدالله‌(ع) شد

  • کد خبر : 220280
  • 25 تیر 1403 - 16:47
خانه‌ای در پردیس حسینیه اباعبدالله‌(ع) شد
عشق حسین‌(ع) را خداوند در دل‌ها نهاده است و شعله‌ای خاموش نشدنی است و محبت او نه تنها در دل زمینیان است که به فرموده رسول‌خدا‌(ص)، حسین‌(ع) محبوب‌ترین چهره زمینی نزد آسمانیان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ اینجا نام از خانه‌ای است که بیش از ۳۰ سال است که در ماه محرم بصورت پیوسته عزاداری سالار شهیدان در آن برقرار است و خشت خشت این خانه ذکر یا‌حسین را نوشیده است و در این ماه پذیرای خیل عزاداران است.

اعضای خانه، جای جای خانه را به پرچم و بیرق سیه برای محرم حسینی آذین بسته‌اند و تنها یک نام را می‌توانی در این خانه‌ بجویی، نام بلند امام حسین‌(ع) و یاران باوفایش.

به گزارش خبرنگار مذهبی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ محمود لطفی پیر‌غلام حسینی و ایثارگر ۸ سال دفاع مقدس، با بیان اینکه طبقه اول خانه‌ام حسینیه ابا‌عبدالله‌(ع) است و این طبقه همیشه در اختیار هیات‌های مذهبی است، تاکید کرد: این طبقه مال ما نیست و متعلق به آقا امام‌حسین‌(ع) است.

وی افزود: از سالیان سال از دوران طفولیت با هیات‌های مذهبی آشنا شدم و از زمان ۲۰‌سالگی در هیات‌های مختلف رفت و آمد داشتم و بعداز آن که از منطقه به همدان آمدم این هیات با دوستی و ایجاد انس بین نوجوانان و جوانان شکل گرفت.

لطفی با بیان اینکه هیات در سال ۷۲ ثبت شد و از مسائل مهم، انتظارِ فرج است، افزود: با توجه به آخرین منجی عالم بشریت آقا صاحب‌الزمان، حضرت‌مهدی‌(عج)، هیات را به نام انصارالمهدی(عج) ثبت کردیم، به امید اینکه دعا‌های فرج نوجوانان و جوانان اثر‌گذار باشد.

پیر غلام حسینی با تاکید بر اینکه در‌‌ِخانه اهل بیت و خداوند همیشه پر از برکت است، اظهار داشت: هیات، همش برکت است از مداح و سخنران گرفته تا تدارکاتی و آبدارچی و هر فردی که برای این مجلس وقت می‌گذارد، هیچ کسی بی بهره نمانده و همه سود می‌برند.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری می‌گویند، در مجلس امام حسین حاجت روا شدند، اذعان داشت: خانواده با من همفکر و همراه هستند، اگر کمک همسر و فرزندان نباشد، دست خالی نمیتوانم کاری انجام دهم.

لطفی ادامه داد: شب شام‌غریبان، مظلومیت خاندان اهل بیت و از شب‌های خاص و بسیار با حزن و اندوه است، برای افرادی که در هیات‌ها و مساجد نمی‌توانند بروند در محوطه کوچه، شام‌غریبان را با گروه موسیقی سنگین و غمبار که این گروه با اشتیاق خاصی از صالح آباد، بهار، لالجین برای اجرای تعزیه می‌آیند، برگزار می‌کنیم.

پیرغلام حسینی از همه جوانان و نوجوانان و بزرگترها خواست بچه‌ها را تشویق و با این مجالس آشنا کنند تا در آینده پرچم دار اباعبدالله‌الحسین شوند، تاکید کرد: این مجالس را خالی نگذارید و چشم دشمن را در سطح جهان بخصوص صهیونیسم جهان خوار را کور کنید چرا‌ که در هر دوران یزید زمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا محرم تا شب ۱۵ دهم که شب سوم دفن شهدای کربلا است مراسم برگزار است، گفت: اصل قضیه عاشورا از اربعین است، اگر استقبال بود استمرار برنامه را تا اربعین ادامه می‌دادم چرا که اصل عاشورا، قیام عاشورا، پیام عاشورا و پیام بی‌بی زینب(س) از عصر عاشورا تا اربعین است.

لطفی افزود: جمعه‌ها مراسم و هیات برقرار است و بسیاری از مشکلات در این مجالس حل می‌شود.

پیرغلام حسینی با بیان اینکه تدارک نذری همه روزه، ظهر و شب تدارک دیده شده و بیشترین نذری در ظهر عاشورا و تا ۳ هزار غذا توزیع می‌شود، ادامه داد: در این هیات سعی شده سفره انداخته شود و در ظروف بهداشتی مانند چینی، استیل و در نهایت ظروف گیاهی و با احترام بسیار از مهمانان ابا‌عبدالله پذیرایی شود.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220280
  • دیدگاه‌ها برای خانه‌ای در پردیس حسینیه اباعبدالله‌(ع) شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.