• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
1
ایثارگر شاخص استان از خاطرات خود با رئیس‌جمهور شهید گفت؛

خاطرات ناگفته‌ای از رئیس جمهور شهید از زبان سردار میرزایی

  • کد خبر : 219023
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۲۹
خاطرات ناگفته‌ای از رئیس جمهور شهید از زبان سردار میرزایی
سردار میرزایی با اشاره به صبر و استقامت بی‌نظیر شهید جمهور در سخت‌ترین شرایط جنگی، گفت: ایشان در عین حال که در میدان نبرد شجاعانه می‌جنگیدند، در برخورد با رزمندگان و مردم نیز بسیار مهربان و صمیمی بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، رضا میرزایی ایثارگر شاخص استان خاطراتی را در رابطه با رئیس جمهور شهید نقل کرد.

شهید رئیسی، رئیس جمهور محبوب، دلاور، مرد عرصه‌های کار، جهاد و شهادت بود

وی با بیان اینکه شهید رئیسی کارهای بزرگی را انجام داده که تا به حال شاید ابعاد کارهای بزرگ او به آن صورت بازگو نشده است، افزود: سال ۵۸ در تهران با آیت‌الله رئیسی این مرد بزرگ آشنا شدم، دوست صمیمی بنده بودند.

سردار میرزایی ادامه داد: در آن زمان آیت‌الله رئیسی یک جوان انقلابی بود و به خاطر فعالیت‌های انقلابی که داشت، برای مسئولان آن زمان فعالیت‌هایش نمایان شد.

میرزایی گفت: از دوران نوجوانی تا شهادت حقیقتاً حال و هوای طلبگی خودش را حفظ کرد و یک زندگی بسیار ساده‌ای داشت.

وی ادامه داد: همانطور که امام بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب به روحانیون، به حوزه‌های علمیه همیشه توصیه می‌کرد حال و هوای طلبگیتان را در همه حال حفظ کنید و حقیقتا آیت‌الله رئیسی این گونه بود و آن حال و هوا را به تمام معنا حفظ می‌کرد و با تشریفات، تجملات به شدت مخالف بود، در امانت‌داری و حفظ بیت‌المال بسیار حساس بود.

میرزایی ابراز کرد: این مرد بزرگ در ۵ سالگی پدر خود را از دست داد، پدر وی مرد زحمتکشی بودند، آیت‌الله رئیسی در خانواده بسیار محروم زندگی می‌کردند و در منطقه فقیر‌نشین بودند.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی با یتیمی و فقر بزرگ شده است، مادر شهید رئیسی برای ایشان هم پدر و هم مادر بوده که در آن زمان فقر به قدری بر خانواده حاکم بوده که شهید رئیسی در ۶ الی ۷ سالگی در مشهد مقدس در مسیری که زوار برای زیارت می‌رفتند خانه‌های قدیمی بود و یکسری خانه‌ها و دالان‌ها و فروشگاه‌های خیلی کلنگی و قدیمی بود که بعد از انقلاب همه آن‌ها تخریب شد.

میرزایی با اشاره به بازاری‌های اصیل مشهدی که در آن زمان همه مذهبی، مومن و معتقد به اسلام بودند، گفت: مادر آیت‌الله رئیسی او را در سن ۶ الی ۷ سالگی به یکی از بازاری‌ها می‌سپاردند و آن بازاری هم سر راه مهر، جانمازی، تسبیح و….به آیت الله رئیسی می دادند تا بفروشد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی بارها می‌گفت من فقر را چشیدم و کاملا درک می‌کنم، اذعان داشت: شهید محمد‌علی رجایی هم دست فروش بودند و از خانواده فقیر بودند اما با این حال هر دو اعتقاد زیادی به اسلام داشتند، مومن و متدین بودند.

سردار میرزایی افزود: وقتی که آیت‌الله رئیسی بزرگتر شد و به سن ۱۵ الی۱۶ سالگی رسید علاقه فراوانی به مسائل دینی داشت به قم آمدند و در حوزه‌های علمیه به عنوان طلبه شروع به کار کردند مدتی که در آنجا بودند، اساتید قم پی‌بردند که وی خیلی باهوش و در خصوص موضوعات علمی حافظه قوی دارد.

وی گفت: شهید رئیسی دروس علمی فقه و فلسفه و… را به خوبی گذراند و به تهران رفت، وی موضوعات دینی، فقه کاملا برایش جا افتاده بود و فردی انقلابی بود.

سردار میرزای اظهار کرد: شهید رئیسی به دلیل تیز هوشی، درک فقه و مسائل مربوطه و علاقه فراوانی که به مسائل دینی داشت مورد توجه آیت‌الله شهید بهشتی و آیت‌الله قدوسی که دادستان آن زمان بود قرار گرفت و جذب قوه قضاییه شد، مسئولین متوجه شدند توانمندی وی فراتر است، به کرج فرستاده شد و دادیار شد و در آنجا هم دیدند جایگاهش فراتر است، بلافاصله دادستان کرج شد که آن زمان ۲۰سال سن داشت و جوان‌ترین دادستان جمهوری اسلامی شد.

وی ادامه داد: مدتی بعد پست دادستانی استان همدان را تحویل گرفت .

در سال‌های ۶۰ و ۶۱ اوج بحران را داشتیم ، منافقان به شدت فعالیت می‌کردند بحران‌سازی می‌کردند، بنده هم رئیس زندان سیاسی استان همدان بودم که همه منافقینی که دستگیر می‌شدن پیش ما می‌آوردند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه ۲ مدرسه در چهار راه نظری را زندان کرده بودم، گفت: در آن زمان بنده ۲۳ ساله و آیت‌الله رئیسی ۲۱ ساله بود و شب و روز تلاش و فعالیت می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی بحرانی که منافقین و ضد انقلاب ایجاد کرده بودند را به شدت سرکوب کرد و در آن زمان امنیت پایدار را به استان همدان آورد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219023
  • دیدگاه‌ها برای خاطرات ناگفته‌ای از رئیس جمهور شهید از زبان سردار میرزایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.