• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0
درخصوص کاهش خودکشی مطرح شد؛

حمایت عاطفی فرزندان راهکاری برای کاهش خودکشی

  • کد خبر : 223167
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
حمایت عاطفی فرزندان راهکاری برای کاهش خودکشی
یک مشاور خانواده با ارائه راهکارهایی برای کاهش خودکشی گفت: شنوا و بینا بودن، یعنی درک متقابل فرزندان، توسط والدین بسیار کمک کنند بوده، حمایت عاطفی فرزندان باید تحت هر شرایطی به‌عنوان فرزند خانواده پذیرش شده و مورد حمایت عاطفی پدر و مادر قرار بگیرند.

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، اظهار کرد: عدم آشنایی نوجوان‌ها و جوان‌ها با مسائل عاطفی جسمی و جنسی در برقراری ارتباط با هم‌جنس خود یا غیر هم‌جنس یکی از دلایل خودکشی است.

وی افزود: در دنیای امروز که ارتباطات فضای مجازی کاملاً بصورت مدیریت شده با حیازدایی و از بین بردن قبح روابط دختر و پسر به یک مسئله کاملاً عادی تبدیل می‌شود، ما می‌توانیم اثرگذاری این موضوع را در بحث عدم آشنایی جوانان در حوزه عاطفی، برقراری روابط جنسی بین خودشان و بازیگرهای روبروی خودشان مشاهده کنیم.

این مشاور خانواده افزود: متاسفانه در اکثر مواردی که مخصوصاً در بین دختران شاهد عدم آشنایی روابط عاطفی در برقراری ارتباط، باعث بوجود آمدن شکست‌های عاطفی، افسردگی‌ها و همین موضوع باعث افزایش بحث خودکشی می‌شود.

قاسمی با تاکید براینکه ما باید در فضای جدیدی سرفصل‌های جدیدی را برای تدریس و تالیف برای برخورد و برقراری ارتباط بین جوان‌ها و نوجوان‌ها، تدبیر کنیم، عنوان کرد: باید در حوزه توانمندسازی رفتارهای اجتماعی کار کرد.متاسفانه خانواده‌ها در بحث رفتارهای اجتماعی، خیلی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

وی با مخاطب قرا دادن مسئولان افزود: کدام یک از تشکّل‌ها بجز تشکّل‌های اندکی که در بدنه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌بینیم، رفتارهای اجتماعی را برای فرزندان ما آموزش می‌دهند؟

این مشاور خاطرنشان کرد: تشکّل‌هایی همچون راهیان‌نور، بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی و … تشکّل‌های مفیدی هستند که بسیار محدود بوده و نمی‌توانند پاسخگوی این‌ همه نیاز باشند.

قاسمی بیان کرد: ما در این حوزه نیازمند آشنایی جوان‌ها و نوجوان‌ها با حوزه‌های مختلف رفتاری، مخصوصاً کنترل خشم و مدیریت احساس و عواطف را داریم و حتماً باید این دوره‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها بصورت مشاوره در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار بگیرد که شاهد کم‌ شدن آمار خودکشی در بین جوان‌های عزیزمان شویم.

وی با ارائه راهکارهایی برای کاهش خودکشی تاکید کرد: شنوا و بینا بودن، یعنی درک متقابل فرزندان، توسط والدین بسیار کمک کنند بوده، حمایت عاطفی فرزندان باید تحت هر شرایطی به‌عنوان فرزند خانواده پذیرش شده و مورد حمایت عاطفی پدر و مادر قرار بگیرند در غیر این صورت مانند ماهی از دست والدین لیز خورده و در فضای بیرون از منزل به‌دست افراد فرصت‌طلب در جامعه خواهند افتاد که از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

این مشاور خانواده در پایان یادآور شد: در بحث ورزشی بچه‌ها با انجام فعالیت‌های ورزشی مقداری از فضای استرس و اضطراب خود را کاهش داده و به‌سمت سالم‌سازی حرکت کنند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223167
  • دیدگاه‌ها برای حمایت عاطفی فرزندان راهکاری برای کاهش خودکشی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.