• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

حفظ حرمت ماه مبارک رمضان واجب است/ روزه‌خواری در ملأ عام و انظار عمومی جرم است، حتی برای شما گردشگر عزیز

  • کد خبر : 180235
  • 03 فروردین 1402 - 13:00
حفظ حرمت ماه مبارک رمضان واجب است/ روزه‌خواری در ملأ عام و انظار عمومی جرم است، حتی برای شما گردشگر عزیز

دادستان همدان درباره حفظ حرمت ماه رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش عصرهمدان؛ حسن خانجانی، دادستان همدان درباره حفظ حرمت ماه رمضان که وظیفه ای همگانی است، عنوان کرد: ۱ـ حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، حتی برای افرادی که با عذر شرعی روزه دار نیستند، واجب است. ۲ـ متولیان فرهنگی برای صیانت از ماه مبارک […]

دادستان همدان درباره حفظ حرمت ماه رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ حسن خانجانی، دادستان همدان درباره حفظ حرمت ماه رمضان که وظیفه ای همگانی است، عنوان کرد:

۱ـ حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، حتی برای افرادی که با عذر شرعی روزه دار نیستند، واجب است.

۲ـ متولیان فرهنگی برای صیانت از ماه مبارک رمضان در نهادینه ساختن احکام مربوطه بیش از پیش اهتمام داشته و از کاهلی در این امر اجتناب کنند.

۳ــ بنرها و پوسترهایی متناسب با حفظ حرمت ماه رمضان با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی چه برای همشهریان و چه برای مسافران توسط متولیان امر،به ویژه شهرداری ها، تهیه و در مبادی ورودی و خروجی شهرها، معابر پر تردد،اماکن گردشگری، تفرجگاه ها و بوستان ها برای عموم نصب شود.

۴ـ تنها آن دسته از صنوف خوراکی که در مصوبات مربوط، مجاز به فعالیت شده‌ اند،آن هم با شرایط ذکر شده، حق فعالیت در طول روز در ماه مبارک رمضان را دارند.

۵ــ تظاهر به روزه خواری جرم مشهود است و همه ضابطین قضایی موظفند در صورت مشاهده ی ارتکاب جرم، با دستگیری متهم یا متهمان، پرونده را به دادسرای محل ارسال نمایند.ضمن اینکه امر به معروف و نهی از منکر، به صورت زبانی وظیفه ی همگانی است و همه ی مومنین، با رعایت شرایط و مراتب آن، به تکلیف شرعی خود عمل خواهند کرد.

دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180235
  • دیدگاه‌ها برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان واجب است/ روزه‌خواری در ملأ عام و انظار عمومی جرم است، حتی برای شما گردشگر عزیز بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.