• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

حضور لالجین در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری تهران

  • کد خبر : 176717
  • 12 بهمن 1401 - 13:41
حضور لالجین در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری تهران

همزمان با برپایی سی‌وششمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری تهران، شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، با هدف ایجاد ظرفیت تبلیغاتی ودر راستای جذب گردشگر و حرکت به سوی تجاری سازی این هنر منحصر به فرد در این نمایشگاه حضور می‌یابد. به گزارش عصرهمدان؛ سید رضا موسوی، شهردار لالجین و دبیر شهر […]

همزمان با برپایی سی‌وششمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری تهران، شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، با هدف ایجاد ظرفیت تبلیغاتی ودر راستای جذب گردشگر و حرکت به سوی تجاری سازی این هنر منحصر به فرد در این نمایشگاه حضور می‌یابد.

به گزارش عصرهمدان؛ سید رضا موسوی، شهردار لالجین و دبیر شهر جهانی سفال در گفت‌گو با خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به حضور لالجین به عنوان شهر جهانی سفال در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی وگردشگری تهران خبر داد و گفت: از هزاران سال گذشته صنایع دستی به عنوان یکی از زمینه های ارتباطات فرهنگی، اقتصاد و اجتماعی جوامع بشری و در سالیان اخیر عاملی موثر در توسعه گردشگری همه جانبه بین شهرها و روستاها شناخته شده است، که خوشبختانه کشور ایران اسلامی با داشتن ظرفیت های بسیاری در این حوزه، یکی از کشورهای صاحب نام در جهان است.

موسوی گفت: شهر لالجین در استان همدان با دارا بودن بیش از هزار کارگاه و ٣٠٠ فروشگاه سفال و قدمتی تاریخی در هنر صنایع دستی سفال، آوازه جهانی دارد و در سال ١٣٩۵ از طرف شورای جهانی صنایع دستی به عنوان “شهر جهانی سفال” انتخاب شده است و براساس مطالعات صورت گرفته و استاندارد دهای مصوب، سفال لالجین با پنج هزار فرم شناخته شده و در قالب ٢٨ گروه کلی، ساخته می شود و سفالگران خاک را با دستان زرین خود کیمیا می کنند.

موسوی افزود: بیش از ٨۵ درصد شهروندان آن به هنر زیبای سفالگری مشغول به فعالیت هستند که سهم قابل توجهی در تولید، اشتغال و صادرات دارند.

وی با اشاره به برپایی سی وششمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری تهران گفت: شرکت در نمایشگاه، علاوه بر ایجاد ظرفیت تبلیغاتی، بسترمهمی برای معرفی صنایع دستی و در همان راستا جذب گردشگر و حرکت به سوی تجاری سازی این هنر منحصر به فرد می باشد. ا

دبیر شهر جهانی سفال با اشاره به اینکه در لالجین علاوه بر صنایع دستی سفال، شاهد تولید متنوع وچشمگیر هزاران طرح ظروفد سرامیکی و حتی چینی آلات بهداشتی هستیم، لذا معرفی این محصولات نیازمند تبلیغات ملی و بین المللی است.

وی گفت: یکی از بهترین راه های جذب مشتری و تجاری سازی محصول، حضور در نمایشگاه ها است که در این میان می توان بستری موثرو مفید برای ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان، مشتریان و حتی گردشگران برقرار کرد.

وی با تاکید براینکه یکی از رسالت های دبیرخانه شهر جهانی سفال حمایت معنوی از هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه هنری است گفت: دبیرخانه شهر جهانی لالجین طی یک سال گذشته به صورت رسمی فعال شده و با تشکیل پنج کمیته تخصصی در حوزه های آموزش دانش بنیان و فناوری، روابط عمومی و رسانه، اقتصاد و تجارت، گردشگری و توسعه منابع و رفع موانع، تشکیل شده و مسائل و مشکلات عزیزان هنرمند در این کمیته ها بررسی و برای پیگیری به مسئولین مربوطه منتقل می گردد.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=176717
  • دیدگاه‌ها برای حضور لالجین در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری تهران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.