• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
0

حضور رئیس دولت در همدان، فرصتی کم تکرار برای استان

  • کد خبر : 158971
  • 31 تیر 1401 - 10:52
حضور رئیس دولت در همدان، فرصتی کم تکرار برای استان

استان همدان در گذشته فراز و فرودهای بسیاری پشت سر نهاده، با این توضیح که فرودهایش بیشتر بوده و فرصت‌های بسیاری را از دست داده است. بررسی این فرصت‌های بر باد رفته مجالی گسترده می‌طلبد که باید آن را مورد واکاوی قرار داد تا با شناسایی آفت‌های موجود از اشتباهات و کوتاهی‌های گذشته دوری جسته […]

استان همدان در گذشته فراز و فرودهای بسیاری پشت سر نهاده، با این توضیح که فرودهایش بیشتر بوده و فرصت‌های بسیاری را از دست داده است. بررسی این فرصت‌های بر باد رفته مجالی گسترده می‌طلبد که باید آن را مورد واکاوی قرار داد تا با شناسایی آفت‌های موجود از اشتباهات و کوتاهی‌های گذشته دوری جسته و به قیمت از دست دادن گذشته، آینده را به دست آوریم.

به گزارش عصرهمدان؛ استان همدان در گذشته فراز و فرودهای بسیاری پشت سر نهاده، با این توضیح که فرودهایش بیشتر بوده و فرصت‌های بسیاری را از دست داده است. بررسی این فرصت‌های بر باد رفته مجالی گسترده می‌طلبد که باید آن را مورد واکاوی قرار داد تا با شناسایی آفت‌های موجود از اشتباهات و کوتاهی‌های گذشته دوری جسته و به قیمت از دست دادن گذشته، آینده را به دست آوریم.

یکی از این فرصت‌های پیش رو، سفر ریاست محترم دولت سیزدهم به استان است که قریب به وقوع بوده و در روزهای آتی و در پایان عمر یک سال اول دولت انجام می‌شود.

بدون تردید این رویداد برای استان همدان که تشنه رونق و توسعه بوده و فرصت‌های بسیاری را در گذشته از دست داده، ذی قیمت و حساس است. علاوه بر این نکته نباید فراموش کنیم که استان همدان در شرایط فعلی از آخرین مقصدهای دور اول سفر ریاست جمهوری در سال نخست دولت مردمی و انقلابی به حساب می‌آید و قطعاً نا خودآگاه در اذهان ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه، ایجاد مقایسه و تطابق با سایر استان‌ها انجام می‌شود.

لذا اگر در این رویداد استان با قوت ظاهر شود می‌تواند نهایت بهره‌برادری را از این فرصت برده و با جذب اعتبارات مناسب، بخشی از فرصت‌های از دست رفته را جبران کند.

به همین منظور رعایت دو نکته حائز اهمیت است، اول آنکه نیازهای استان به خوبی احصاء شده و اولویت بندی‌های لازم با توجه به محدودیت‌های موجود انجام شده باشد. تعریف پروژه‌ها بر اساس نیازهای امروز با نگاه بلند مدت بی شک حلقه مفقوده تمام دوران‌ها از گذشته تا امروز است که انتظار می‌رود مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

بر اساس اخبار واصله از سایر استان‌ها و با توجه به تدابیر اندیشیده شده در استان به نظر می‌رسد که این نکته در همدان رعایت شده و همگان منتظر روز موعد و تأیید این پروژه‌ها بوده که قطعا باعث خوشحالی تمام دوستداران و ترقی‌خواهان دیار کهن همدان خواهد شد.

اهمیت پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف و گستردگی آن در همه شهرستان‌ها به منظور توسعه متوازن و همگام و توجه به مناطق مختلف با شرایط متفاوت، نقطه قوتی است که باعث دلگرمی مردم شده و همواره مورد تأکید دولت سیزدهم بوده و اغلب در سفرهای استانی به ان توجه شده است.

در کنار این بسته مناسبی که برای سفر ریاست محترم جمهوری تدارک دیده شده و حاصل دسترنج ماه‌ها بررسی کارشناسانه و  رفت و آمد مسؤولان به پایتخت است، فضای فرهنگی و سیاسی نیز بر کیفیت این سفر تأثیر گذار است.

اگر ادعای دلسوزی برای استان از سوی همه گروه‌ها و تفکرها را بپذیریم، یک فضای وفاق و همدلی آورده بیشتری برای استان خواهد داشت، تسویه حساب‌های شخصی و تعریف شده بر منافع شخصی باعث به حاشیه رانده شدن متن اصلی یعنی نهایت بهره‌برادری از سفر ریاست جمهوری برای استان است.

بدون تردید ما در پست و عنوان یک نفر را بیشتر نمی‌توانیم مدیر کنیم، بنابراین قطعاً افراد ناراضی وجود دارند، اما این نارضایتی را نیز باید برای بهبود شرایط استان استفاده کرد به طوری که مطالبه گری منطقی و درست از سوی این افراد می‌تواند اهرم مناسبی برای افزایش بهره‌وری مدیران بر صندلی نشسته باشد و آنها برای جلوگیری از انتقادت عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذراند.

لذا سفر ریاست محترم جمهور به استان امتحانی برای همه مدعیان است تا عیار ادعاهای آنها سنجیده شود و قطعا ما به عنوان رسانه ای مردمی که به عنوان دیده بان جامعه شناخته می شود، این مسائل را رصد و به مردم گزارش خواهیم داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=158971
  • دیدگاه‌ها برای حضور رئیس دولت در همدان، فرصتی کم تکرار برای استان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.