• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1

حضرت آیت الله خامنه‌ای، آرامشی برای امت

  • کد خبر : 185435
  • 10 خرداد 1402 - 9:18
حضرت آیت الله خامنه‌ای، آرامشی برای امت

پس از رحلت جانسوز امام خمینی(ره)، با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان ادامه دهنده راه امام خمینی (ره)، ثبات و اطمینان در دل دوستداران انقلاب اسلامی ایجاد شد و نگرانی ها در قلب مومنان به انقلاب، به آرامش تبدیل شد. به گزارش عصر همدان؛ پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) دلنگرانی عمیقی برای […]

پس از رحلت جانسوز امام خمینی(ره)، با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان ادامه دهنده راه امام خمینی (ره)، ثبات و اطمینان در دل دوستداران انقلاب اسلامی ایجاد شد و نگرانی ها در قلب مومنان به انقلاب، به آرامش تبدیل شد.

به گزارش عصر همدان؛ پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) دلنگرانی عمیقی برای جانشینی و زعامت جهان اسلام در بین نخبگان و مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی ایجاد شد. در بین فقهای جامع الشرایط نام و جایگاه فقهی و سیاسی و بصیرت و تقوای یکی از آنها بیشتر از دیگران برجسته بود و آن امام خامنه ای بود.

در نهایت ۱۴ خرداد حضرت آیت الله خامنه‌ای بعنوان رهبر انقلاب اسلامی انتخاب شدند. با انتخاب ایشان یک ثبات و اطمینان در دل دوستداران انقلاب اسلامی ایجاد شد و نگرانی در قلب مومنان به انقلاب  به آرامش تبدیل شد.

رهبر انقلاب هم که بعد از ۳۵ سال سکاندار رهبری جهان اسلام را عهده دار بوده اند به گواه سیاستمداران داخلی و خارجی همواره مورد تحسین قرار گرفته است.

سیاستمداری باهوش و انقلابی، رهبری مردمی و استکبار ستیز از ویژگی های رهبر انقلاب در طول دوران زعامت ایشان بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای آنچنان در دل ها و ذهن ها نفوذ می کنند که شخصیت های سیاسی جهان نیز براین موضوع تاکید دارند. شخصیت خاص ایشان که به طور قطع به دلیل وجود معنویت واقعی و نگاه خدا به اوست باعث نفوذ در قلب ها می شود.

کوفی‌عنان، زمانی که بعنوان دبیر کل سازمان ملل متحد بود و به دیدار با رهبر معظم انقلاب به ایران سفرکرده بود هنگام خروج از تهران و در پاویون فرودگاه گفته است: من اشخاص برجسته جهان را دیده ام و به آن ها علاقه دارم اما در ملاقات با (حضرت آیت‌الله العظمی) خامنه‌ای احساس کردم که کسی را مثل او ندیده‌ام.

شخصیت معنوی ایشان چنان مرا گرفت که از خود پرسیدم چرا شخصیتی مثل من دبیر کل سازمان ملل باشد و از معنویات چیزی نداشته باشد! با دیدن آقای خامنه‌ای هم آن شخصیت‌هایی که مرا جلب کرده بودند فراموش کردم و تحت تأثیر شخصیت معنوی ایشان قرار گرفتم.

من شخصیت‌های معنوی در دنیا زیاد دیده بودم، ولی هیچ‌یک، از مسائل سیاسی اطلاع نداشتند. با دیدن آقای خامنه‌ای قداست آن شخصیت‌های سیاسی از ذهن من پاک شد. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز پس از ملاقات با مقام معظم رهبری، در پاسخ به خبرنگاری که از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد، می‌گوید: «من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم». کاندولیزا رایس وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش هم گفته است رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند!

خاویر پرز دکوئیار دبیرکل سازمان ملل در بحبوحه جنگ تحمیلی به ایران آمد، دیداری هم با رئیس‌جمهور وقت (آقای خامنه‌ای) داشت. دکوئیار پس از آن دیدار پرسیده بود: رئیس‌جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است؟ او گفته بود من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و ۳۰سال است کار سیاسی می‌کنم و چند سال است دبیرکل سازمان ملل هستم، در این مدت شخصیت‌های سیاسی و رئیس‌جمهورهای بسیاری را دیده‌ام اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی او ندیده‌ام.

اگر قرار باشد همه نظرات شخصیت های مهم جهان در خصوص شخصیت کامل و والای رهبر معظم انقلاب را بیان کنیم ساعت ها وقت نیاز است و از همه این صحبت ها می توان هزاران کتاب چاپ کرد. ایران اسلامی با درایت و رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای از سختی های بسیاری عبور کرده است و امروز همه جهانیان می دانند اگر کسی باشد که استوار همچون کوه در مقابل زیاده خواهی ظالمان ایستاده است شخص مقام معظم رهبری است.

استقامت و حق طلبی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشویق امت اسلامی توسط ایشان به مبارزه علیه استکبار جهانی موجب شد تا ظالمان در سراسر جهان از وجود ایشان احساس خطر کنند.

بدون شک حضرت امام خمینی (ره) از وجود چنین شخصیتی بعنوان رهبری امت واحد اسلامی خشنودند و دعای آن پیر فرزانه در همه لحظات همراه ایشان و امت اسلامی است.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185435
  • دیدگاه‌ها برای حضرت آیت الله خامنه‌ای، آرامشی برای امت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.