• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2
معاون فرهنگی دانشگاه شهید مفتح:

جمعیّت مولفه قدرت و پیشرفت کشور است

  • کد خبر : 210205
  • 09 بهمن 1402 - 7:43
جمعیّت مولفه قدرت و پیشرفت کشور است
معاون فرهنگی دانشگاه شهید مفتح گفت: جمعیّت مولفه قدرت، پیشرفت و برکت کشور بوده و افزایش آن انگیزه‌ای برای بوجود آمدن نسل جدید و رساندن جامعه به نشاط و شادی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه اسلامی امروز، رساندن جمعیت کشور به حدّی است که در آینده برای اتفاقاتی که قرار است جهت تمدّن‌سازی اسلامی در کشور رقم بخورد، با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به میزان اثرگذاری مولفه جمعیّت بر روی تمام حوزه‌ها، افزود: جمعیت هر کشوری در حقیقت مولفه‌های قدرت آن کشور محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید مفتح با بیان اینکه جمعیت زیاد به‌هیچ عنوان موجب افت یک کشور نمی‌شود، عنوان کرد: دیدگاه قرآن در بحث جمعیت یک نگاه مثبتی بوده و خداوند متعال در قرآن کریم افزایش امّت را نشانه قدرت آن جامعه دانسته است.

قاسمی افزود: خداوند همچنین کثرت اولاد را نشانه برکت و قدرت عنوان می‌کند و لذا اولین کاری در این حوزه باید انجام پذیرد این است که دیدگاه خود و دیگران را در رابطه با فرزندآوری و شعارهای اشتباه گذشته بصورت جدّی اصلاح کنیم.

وی به رواج کاهش باروری و کاهش ازدواج در کشور اشاره کرده و گفت: متاسفانه ما در کشور شاهد اتفاقاتی نظیر کاهش جمعیّت و کاهش ازدواج هستیم. اولین آیتمی که می‌تواند در تغییر این روند نادرست موثر باشد این است که ما بتوانیم حداقل برای یک یا دو سال نگرش جوانان را بصورت درست تغییر بدهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید مفتح با تاکید بر نقش بی‌بدیل فرهنگ در حل مسئله جمعیّتی کشور، خاطرنشان گرد: لذا اولین موضوعی که می‌شود در این زمینه به آن اشاره کرد مباحث فرهنگی و کارکردهای فرهنگی است.

قاسمی بیان کرد: مردم ما باید به این باور برسند که جمعیّت مولفه قدرت، پیشرفت و برکت کشور بوده و افزایش آن انگیزه‌ای برای بوجود آمدن نسل جدید و رساندن جامعه به نشاط و شادی است.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان در حوزه فرزندآوری تاکید کرد: نکته‌ای که امروزه بسیار با اهمیت است، نوع نگاه رهبری به عنوان ولی امر مسلمین و ناخدای کشتی انقلاب به مسائل کشور است. چرا که در اکثر گلوگاههایی که کشور ما، با چالش‌های جدی مواجه می‌شود، این وجود نورانی به داد این مجموعه اجتماعی و فرهنگی می‌رسد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210205
  • دیدگاه‌ها برای جمعیّت مولفه قدرت و پیشرفت کشور است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.