• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
ملایر غرق در شور و شادی میلاد امام زمان (عج)؛

جشن بزرگ ۱ کیلومتری نیمه شعبان در ملایر

  • کد خبر : 211876
  • 05 اسفند 1402 - 10:29
جشن بزرگ ۱ کیلومتری نیمه شعبان در ملایر
هم‌زمان با روز نیمه شعبان جشن بزرگ یک‌کیلومتری در ملایر با برپایی ۷۵ موکب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ نیمه شعبان از اعیاد بزرگ شیعیان است که همه ساله جشن‌های بزرگی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

مردم ایران از دیرباز توجه خاصی به جشن نیمه شعبان داشته و مردم پای‌کار اصلی برگزاری جشن‌های خیابانی بودند و در هر کوی و برزن شاهد پخش شربت و شیرینی و جشن به مناسب میلاد منجی عالم بشریت هستیم.

چند سالی است که موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به‌صورت متمرکز عید نیمه شعبان را در کنار هم جشن می‌گیرند و زیبایی خاصی به مراسم میلاد امام‌زمان(عج) می‌دهد.

امسال به همت مردم ملایر و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد مردمی جشن‌های نیمه شعبان میهمانی و جشن یک‌کیلومتری در ملایر برگزار می‌شود.

مردم ملایر امسال با برپایی بیش از ۷۵ موکب در بلوار سیف‌الدوله که در ملایر به نام خیابان پارک معروف است جشن بزرگ نیمه شعبان را برپا می‌کنند.

علیرضا باقری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای برگزاری جشن یک‌کیلومتری نیمه شعبان در ملایر اظهار کرد: با برگزاری جلسه ستاد نیمه شعبان مقرر شد دستگاه‌های مختلف مردمی، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی ۷۵ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر جشن بزرگ نیمه شعبان در ملایر برپا کنند.

مسئول اجرایی مواکب ستاد نیمه شعبان ملایر بیان کرد: این موکب‌ها شامل ایستگاه‌های فرهنگی، پذیرایی، کار با کودک، گروه‌های هنری، گروه‌های نمایشی و میز خدمت هستند.

وی بیان کرد: جشن یک‌کیلومتری روز میلاد امام‌زمان(عج) از ساعت ۱۵ روز یکشنبه نیمه شعبان آغاز و تا ساعت ۲۰ شب ادامه دارد.

باقری بیان کرد: نورافشانی، اجرای گروه سرود، گروه‌های هنری و تئاتر خیابانی، شعرا و تیم‌های ورزشی، کارگاه کودکانه، بانوان و مشاوره، ویزیت رایگان و پایش سلامت و آموزش امداد از برنامه‌های این جشن در مسیر یک کیلومتر بلوار سیف‌الدوله است.

انتهای خبر/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211876
  • دیدگاه‌ها برای جشن بزرگ ۱ کیلومتری نیمه شعبان در ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.