• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

جریان خروشان جهاد در رگ های روستاهای محروم

  • کد خبر : 162747
  • 30 مرداد 1401 - 9:48
جریان خروشان جهاد در رگ های روستاهای محروم

بسجیان مخلص و بی نام و نشان بدون تکلف و توقع، دور از هیاهو و جنجال های شهری به دورترین و محروم ترین روستاهای کشور کوچ کرده و جان تازه ای به روستاها می بخشند. به گزارش عصرهمدان؛ در ابتدای راه با دیدن تعداد افراد کمی که قرار است عازم روستا شوند کمی ناامید می […]

بسجیان مخلص و بی نام و نشان بدون تکلف و توقع، دور از هیاهو و جنجال های شهری به دورترین و محروم ترین روستاهای کشور کوچ کرده و جان تازه ای به روستاها می بخشند.

به گزارش عصرهمدان؛ در ابتدای راه با دیدن تعداد افراد کمی که قرار است عازم روستا شوند کمی ناامید می شوی اما بعد از کمی معطلی کم کم افراد گمنام خود را نشان می دهند و در گوشه ای از اتوبوس مشغول به کاری می شوند.

چهره هیچ کدام معروف یا مشهور نیست شاید تا بحال هیچ کدام را در هیچ جای شهر و هیچ مراسمی ندیده باشی اما آنچه در چهره همگی آنها مشترک است اخلاص و اشتیاق خدمت است.

با گذشتن از پیچ و خم های جاده که تو را یاد اردوهای راهیان نور غرب و جنوب می اندازد، حالا کم کم تابلوی روستاها خود را نمایان می کند و آنچه تا اینجا دیده ای محرومیت و محرومیت بوده است.

بدون شک روزی روستاها سر سبز و محل امنی برای پناه بردن از زندگی شهری بودند اما گویا بی آبی رمق و نفس باغ ها را گرفته و کمتر قسمت سر سبزی را می توان یافت.

با ورود به روستا که حالا این روستا یکی از مناطق مرزی استان همدان به نام اورته قمیش و از روستاهای شهرستان رزن به حساب می آید، کودکان و زنان را می بینی که هر کدام به کاری مشغول هستند، کودکان با دیدن ماشین به سمتت می دوند و مردان روستا برای همه به نشانه احترام دست تکان می دهند.

با رسیدن به مرکز بهداشت یا مدرسه روستا کم کم نیروهای جهادی خود را نمایان می کنند، وارد محوطه خدمت رسانی که می شوی هر کسی بنا به تخصص و مهارت خود مشغول به کاری است، و در محرومترین روستای این بخش خدمات دندانپزشکی توسط دانشجویان علوم پزشکی همدان انجام می شد.

جمعیت نسبتا زیادی از بانوان و کودکان در صف با دفترچه های بیمه خود منتظر خدمت رسانی بودند و نیروهای جهادی سعی می کردند تا حد امکان کسی بی جواب نماند، ناگفته نماند در اختیار دادن تجهیزات و اقلام پزشکی برای نیروهای جهادی یک ضرورت است و مسئولین باید تمام توان خود را برای این امر به کار گیرند.

چهره های بشاش و آفتاب سوخته ای که شوق و امید در چشمانشان خود نمایی می کرد بیش از هر چیز به انسان توان خدمت می داد.

در این میان خدمت دو زوج جوان که پزشک بودند و از پایه گذاران اردوهای جهادی در مناطق محروم، بی شمار بود و به گفته یکی از اهالی روستا سه متخصص که از اعضای یک خانواده بودند در اقدامی جهادی و روز گذشته نزدیک هزار نفر از اهالی روستا را ویزیت کرده بودند.

روستای یارمجه باغ یکی از مناطقی بود که در حوزه های مختلفی به اهالی روستا خدمات ارائه می داد.

خدمات فرهنگی و آموزش های بهداشتی توسط مربیان به کودکان داده می شد.

رضوان حیدری مقدم کارشناس تغذیه یکی از مهمترین مشکلات را رشد کودکان دانست و گفت: کم خونی در بین بانوان و مشکلات سوء تغذیه نیز از بارزترین گرفتاریهاست چون خیلی کم از گوشت در سبد غذایی خود استفاده می کنند.

وی افزود: مشکلات بیماری های زنان به علت عدم آگاهی و چربی خون بالا نیز از مشکلات عمده در روستاهاست.

مسئول بسیج خواهران واحد علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛گفت: در روستاها سعی کردیم در هر حوزه ای ورود پیدا کنیم و همه روستاها پوشش مامایی را داشته باشند تا غربال اولیه از خانمها انجام شود.

مریم السادات کشور دوست افزود: پزشک عمومی و متخصص در روستاها مستقر کردیم و دندانپزشکی نیز سیار در روستاها خدمات را ارائه می دهد.

به گزارش عصرهمدان؛ این جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی به‌وضوح اهمیت و جایگاه جهت‌گیری و کار جهادی را در منظومه‌ی ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می‌کند.

تاریخِ انقلاب نشانگر واقعیت روشنی است: «ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=162747
  • دیدگاه‌ها برای جریان خروشان جهاد در رگ های روستاهای محروم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.