• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
4

جای وزارت خانواده در کشور خالی است/برگزاری ۶۸ برنامه در هفته ازدواج در همدان

  • کد خبر : 121101
  • 23 تیر 1400 - 8:18
جای وزارت خانواده در کشور خالی است/برگزاری ۶۸ برنامه در هفته ازدواج در همدان

جمال لطیفی گفت: با توجه به اهمیت نهاد مقدس خانواده، جای وزارت خانواده در جمهوری اسلامی خالی است و نماینده‌های مجلس شورای اسلامی به این امر توجه داشته باشند. به گزارش عصر همدان؛ جمال لطیفی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان شامگاه سه‌شنبه در مراسم عقد زوج‌های جوان و اهدای جهیزیه […]

جمال لطیفی گفت: با توجه به اهمیت نهاد مقدس خانواده، جای وزارت خانواده در جمهوری اسلامی خالی است و نماینده‌های مجلس شورای اسلامی به این امر توجه داشته باشند.

به گزارش عصر همدان؛ جمال لطیفی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان شامگاه سه‌شنبه در مراسم عقد زوج‌های جوان و اهدای جهیزیه به نوعروسان در دفتر امام‌جمعه ملایر با اشاره به جایگاه خانواده اظهار کرد: خانواده در دین مبین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است و احادیث و روایان فراوانی درباره آن ذکرشده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این نهاد مقدس جای وزارت خانواده در جمهوری اسلامی خالی است و نماینده‌های مجلس شورای اسلامی به این امر توجه داشته باشند.
لطیفی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در سر راه ازدواج جوانان بیان کرد: امروز موانع اقتصادی و مشکلات فرهنگی در جامعه وجود دارد که مانع از ازدواج جوانان است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه توجه خانواده‌ها به ازدواج فرزندان کمتر شده است تأکید کرد: درگذشته خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان توجه بیشتری داشتند اما امروزه اشتغال اولویت اول خانواده‌ها برای جوانان شده است.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور تصریح کرد: حل مسائل و مشکلات اقتصادی و مسئله اشتغال و مسکن جوانان می‌تواند در بالا رفتن آمار ازدواج نقشی مهم داشته باشد.

لطیفی با اشاره به برگزاری ۶۸ برنامه مختلف در هفته ازدواج در استان همدان عنوان کرد: سمن‌های ازدواج در کل استان فعال‌شده‌اند و به همت آنان مراسم ازدواج زوج‌های جوان در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

وی کمپین رسانه‌ای با حضور مسئولین و کمپین مشاوره‌ای را از برنامه‌های مهم در ایام هفته ازدواج در استان اعلام کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسئله مشاوره پنج مرکز مشاوره در استان زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان فعال هستند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: از این تعداد سه مرکز در همدان، یک مرکز در ملایر یک مرکز در شهر تویسرکان فعالیت دارند و خدمات مشاوره‌ای قبل و بعد از ازدواج را به زوج‌های جوان ارائه می‌دهند و برنامه ما افزایش این مراکز تا هفت مرکز است.

وی راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج را از مهم‌ترین برنامه‌های امور جوانان در شهرهای استان دانست و تأکید کرد: در حال حاضر فقط مجمع خیرین ازدواج نهاوند در استان فعال است.

لطیفی بابیان اینکه دو مجمع خیری ازدواج نیز در حال راه‌اندازی است بیان کرد: این مجامع می‌توانند نقشی مهم در کمک به رونق ازدواج جوانان داشته باشند.

وی برگزاری کارگاه‌های پیش و بعد از ازدواج در شهرستان‌ها با اولویت مناطق حاشیه‌ای و روستاها را یکی دیگر از برنامه‌های هفته ازدواج عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه برگزاری ۱۹کارگاه در استان بسته‌شده است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=121101
  • دیدگاه‌ها برای جای وزارت خانواده در کشور خالی است/برگزاری ۶۸ برنامه در هفته ازدواج در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.