• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3

توسعه کشت و تقویت زنجیره ارزش تولید گیاهان دارویی

  • کد خبر : 167852
  • 26 مهر 1401 - 9:33
توسعه کشت و تقویت زنجیره ارزش تولید گیاهان دارویی

حجت الله شهبازی از توسعه کشت و تقویت زنجیره ارزش تولید گیاهان دارویی خبر داد. به گزارش عصرهمدان؛ حجت الله شهبازی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: هدف از توسعه کشت گیاهان دارویی استفاده حداکثری از منابع تولید است. وی گفت: تلاش میکنیم از زمین های آیش که رها شده اند استفاده […]

حجت الله شهبازی از توسعه کشت و تقویت زنجیره ارزش تولید گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الله شهبازی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: هدف از توسعه کشت گیاهان دارویی استفاده حداکثری از منابع تولید است.

وی گفت: تلاش میکنیم از زمین های آیش که رها شده اند استفاده بهینه کنیم. با توجه به اینکه گیاهان دارویی نیاز آبی کمی دارند می توان از آب سبز برای تولید این محصولات استفاده کنیم  که برای کشاورزان عزیز هم افزایش درآمد داشته باشیم.

شهبازی بیان کرد: این یک طرح ملی است با عنوان جهش تولید در دیمزارها  که معاونت باغبانی وزارت خانه با همکاری ستاد فرمان حضرت امام تنظیم کرده اند. برنامه امسال ۳هزار و ۷۰۰ هکتار است که در حال تهیه نهاده برای این سطح هستیم تا بتوانیم انگیزه ای را برای کشاورزان ایجاد بکنیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان درسال گذشته ۱۶ هزار هکتار با تولید ۳۳ هزار تن بود  که فقط ۲۲ هکتار بصورت  کشت قرار دادی انجام شده بود.

وی اظهار کرد: در کمیته فنی که کارشناسان از دانشگاه،مراکز تحقیقات کشاورزی،نمایندگان بخش خصوصی و جهاد کشاورزی حضور دارند  تقسیم بندی اقلیمی انجام شده تا متناسب با هر اقلیم محصول مورد نظر کشت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=167852
  • دیدگاه‌ها برای توسعه کشت و تقویت زنجیره ارزش تولید گیاهان دارویی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.