• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و ۱۰ هزار ماسک بین هیأت مذهبی در ایام محرم/انعقاد قرارداد با طلاب برای صوم و صلاه مرحوم بکائی

  • کد خبر : 126986
  • 11 شهریور 1400 - 10:48
توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و ۱۰ هزار ماسک بین هیأت مذهبی در ایام محرم/انعقاد قرارداد با طلاب برای صوم و صلاه مرحوم بکائی

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی با اشاره به نیت واقف خیراندیش مرحوم بکائی، گفت: در ایام محرم ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و ۱۰ هزار ماسک بین هیأت مذهبی توزیع شد. حجت‌الاسلام ابوذر عباسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به اینکه مرحوم بکائی یکی از واقفان […]

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی با اشاره به نیت واقف خیراندیش مرحوم بکائی، گفت: در ایام محرم ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و ۱۰ هزار ماسک بین هیأت مذهبی توزیع شد.

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به اینکه مرحوم بکائی یکی از واقفان خیراندیش اسدآباد با وقف اموالش نیت کرده که درآمد حاصل از اموالش برای ۱۲ شب روضه‌خوانی در مسجد صاحب الزمان(عج)، روضه خوانی در شبهای جمعه، ۵۰ سال نماز و روزه و معالجه افراد بی بضاعت هزینه شود، اظهار کرد: براساس این نیت اداره اوقاف و امور خیریه موظف به اجرای این امر است که البته خط قرمز ما هم انجام این نیت است.

وی با بیان اینکه در ایام ماه محرم، با درآمد حاصل از موقوفات اقای بکائی ۱۶۷ بیمار نیازمند به مبلغ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال دارو درمان بهره مند شدند، افزود: در این ایام یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال روضه‌خوانی هم انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد یکی از نیت واقف خیراندیش مرحوم بکائی را صوم و صلاه خواند و تصریح کرد: به این ترتیب که ۵۰ سال برابر نیت وقف برای او نماز خوانده شود که در این زمینه با طلاب قرارداد منعقد شده است.

وی از توزیع گوشت قربانی به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال بین نیازمندان از موقوفات خبر داد و گفت: در این میان یک رأس گوساله و ۵ رأس گوسفند ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شده است.

عباسی توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک مؤمنانه به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و توزیع ۱۰ هزار ماسک بین هیأت مذهبی در ایام محرم از دیگر برنامه های اوقاف در شهرستان برشمرد.

وی تعویض کامپوزیت جایگاه موقوفه بکائی خبر داد و گفت: برای این امر ۵ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با اشاره به همکاری و تفاهم‌نامه‌ای بین اداره اوقاف با مؤسسه خیریه دارالایتام و مجمع خیرین سلامت، خاطرنشان کرد: با همکاری و این تفاهمنامه ما در اجرای نیت واقف خیراندیش مرحوم بکائی قدم برداشته ایم.

وی از توزیع کپسول اکسیژن بین نیازمندان کرونایی خبر داد و گفت: این امر توسط اوقاف و انجمن خیرین سلامت به صورت امانت به نیازمندان کرونایی انجام می‌شود.

حجت الاسلام عباسی کمک به افراد بی بضاعت، کمک به خرید تبلت دانش آموزان بی بضاعت، مساعد و همکاری با مراسمات مذهبی و فرهنگی شهرستان، از جمله اقدامات انجام شده اوقاف است.

وی با بیان اینکه در ایام بازگشایی مدارس و عید نوروز به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز البسه و لوازم التحریر داده می‌شود، گفت: مؤسسه دارالایتام ۱۵۰ یتیم تحت پوشش دارد که ماهانه تقریبا” ۱۵ میلیون تومان برای آنان با همکاری اوقاف واریز می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد از خریداری ۵۰۰ هزار متر زمین به ارزش ۲۰ میلیارد تومان برای ایجاد دارالایتام خبر داد و گفت: این مؤسسه با کمک اوقاف به خانواده زندانیان کمک هایی را داشته است.

انتهای پپام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=126986
  • دیدگاه‌ها برای توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و ۱۰ هزار ماسک بین هیأت مذهبی در ایام محرم/انعقاد قرارداد با طلاب برای صوم و صلاه مرحوم بکائی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.