• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

توزیع ۳ هزار غذای نذری در ایام سوگواری سالار شهیدان در روستای نجفیه

  • کد خبر : 125614
  • 30 مرداد 1400 - 21:44
توزیع ۳ هزار غذای نذری در ایام سوگواری سالار شهیدان در روستای نجفیه

تعدادی از اهالی روستای نجفیه به ویژه جوانان در ایام سوگواری سالار شهیدان در مسجد گرد هم جمع شدند، تا نذر خود که سنت هر ساله یشان یعنی پخت و توزیع بیش از سه هزار غذای نذری بین عزاداران حسینی است را ادا کنند. به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ محرم که می آید، دیگ های نذری […]

تعدادی از اهالی روستای نجفیه به ویژه جوانان در ایام سوگواری سالار شهیدان در مسجد گرد هم جمع شدند، تا نذر خود که سنت هر ساله یشان یعنی پخت و توزیع بیش از سه هزار غذای نذری بین عزاداران حسینی است را ادا کنند.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ محرم که می آید، دیگ های نذری هم به پا می شود، ادای نذر به عنوان سنتی در راستای عرض ارادت عزاداران به سیدالشهداء(ع) است و به طور معمول از روز نخست ماه محرم آغاز می شود و تا سوم شهدای کربلا ادامه دارد.

نذری سنتی حسنه استکه برای گرفتن حاجات یا توسل جستن از بزرگی در راه خدا قربت الله در ادیان مختلف انجام می شده و در دین اسلام نیز نذری دادن گاهی برای شکرانه نعمتی است و گاهی برای گرفتن حاجتی و گاهی هم برای سر سلامتی به صاحب مجلس عزای حسینی(ع).

در تعدادی از روستاهای شهرستان تویسرکان به ویژه در روزهای تاسوعا، عاشورا و روز سوم شهدای کربلا تعدادی از اهالی که از روزها قبل با هم هماهنگ شده اند، در مسجد گرد هم جمع می شوند و برای پخت غذای نذری برای تمامی اهالی روستا آستین های خود را بالا می زنند.

امسال نیز به مانند هر سال در روستای نجفیه این شهرستان تعدادی از جوانان روستا به همراه بزرگان در ۷۲ ساعت تنها ۶ ساعت استراحت کردند و مابقی ساعات یا مشغول عزاداری بودند یا در آشپزخانه مسجد برای پخت نذری فعالیت می کردند.

از هر قشری در جمعشان حضور دارد و جوانان بیشتر، اینان خود را خادم ارباب بی کفن خود می بینند و می خواهند هر طور هم که شده گوشه ای از برنامه عزاداری سیدالشهداء(ع) را به دست بگیرند و این گونه بیش از سه هزار غذای نذری در این مدت توسط دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) پخته و بین اهالی روستا توزیع شد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=125614
  • دیدگاه‌ها برای توزیع ۳ هزار غذای نذری در ایام سوگواری سالار شهیدان در روستای نجفیه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.