• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان خبرداد:

تور آشنایی با ادیان برای نخستین‌بار در همدان

  • کد خبر : 219502
  • 13 تیر 1403 - 11:12
تور آشنایی با ادیان برای نخستین‌بار در همدان
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: نخستین تور تخصصی آشنایی با ادیان و مراکز دینی در همدان با حضور برخی از اعضای انجمن راهنمایان گردشگری استان همدان برگزار شد.

محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، همکاری سازنده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان و با حضور راهنمایان گردشگری استان برگزار شد، گفت: در این تور گردشگری از مراکز مهم مربوط به ادیان ابراهیمی بازدید تخصصی و علمی بعمل آمد.

وی با اشاره به اینکه این تور یک روزه با هدایت‌گری و ارائه اطلاعات توسط خسرو محمدی از کارشناسان خبره گردشگری ویژه ادیان استان همدان انجام شد، افزود: نکات برجسته تازه و ناگفته‌های تاریخی و مستند بیان شد تا راهنمایان گردشگری آن ‌هارا به گردشگران ارائه دهند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: مطالب ارائه شده در این برنامه برگرفته از مستندات و مکتوبات تاریخی موجود و مطالعات جامع فرهنگی و گردشگری نامبرده است.

رجبی با بیان اینکه از مهمترین نکاتی که در این برنامه مطرح شد احترام پیروان ادیان به یکدیگر و زندگی مسالمت آمیز مدنی در طول سالیان گذشته بود، تصریح کرد: این ادیان حداقل مربوط به سه هزار سال قبل می‌شوند.

وی ادامه داد: فلسفه طراحی و معماری بناها، وجوه اشتراکی در عقاید کلی، یکتاپرستی ایرانیان، شرایط مطلوب و کیفیت زندگی در همدان در ادوار مختلف و مهمان نوازی از جمله آداب فرهنگی مردمان شهر همدان بوده است که در اثنای ارائه مطالب به افراد حاضر در تور ارائه شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری با اشاره به تعدد و فراوانی بناهای دیدنی و زیارتی در شهر همدان افزود: بازدید از مقبره استر و مردخای، کنیسه جامع، مسجد حضرت حجی (مسجدپیغمبر)، کلیسای گری گوری استپان حضرت مریم در سایت تپه تاریخی هگمتانه، بقعه شریف شاهزاده حسین علیه السلام، مسجد جامع همدان و سرانجام تماشای موزه وقف و تربت خانه واقع در امامزاده عبدالله شهر همدان مسیر طی شده در این تور بود که بر اساس سیر تاریخی ورود ادیان و مذاهب به همدان بوده و نقشه راه تور آشنایی با ادیان در همدان نیز بر همین مبنا ترسیم شد.

رجبی در پایان تاکید کرد: باتوجه به اینکه همدان جاذبه‌های متنوع در حوزه گردشگری مذهبی دارد، آشنایی با ادیان مستغنی و صاحب آوازه و افتخار مهم است و دست اندرکاران حوزه گردشگری باید با جدیت بیشتری برای معرفی این استعداد تلاش کنند و موجب اعتلای گردشگری مذهبی شوند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219502
  • دیدگاه‌ها برای تور آشنایی با ادیان برای نخستین‌بار در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.