• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
0
راوی دفاع مقدس تاکید کرد:

توجه مردم به اسلام علت وقوع انقلاب‌اسلامی

  • کد خبر : 210865
  • 21 بهمن 1402 - 10:04
توجه مردم به اسلام علت وقوع انقلاب‌اسلامی
راوی دفاع مقدس گفت: علت اصلی وقوع انقلاب‌اسلامی، خواست مردم و توجه مردم به اسلام بود که در رآس آن مردی فقیه، فیلسوف و عارف که مبلغ اسلام، و آن فرد کسی جز امام خمینی نبود.

امیر ربانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «عصر همدان» با تبریک به مناسبت ۴۵‌مین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی ایران، گفت:‌ انقلاب‌اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ در بهت و حیرت بین‌المللی و جهانی به وقوع پیوست.

وی اذعان داشت: معمولا انقلاب‌ها بر اثر مشکلات داخلی یک کشور، بی ثباتی یک دولت، یا مشکلات شدید اقتصادی، یا در ظلم و ستم قرار گرفتن یک طبقه خاصی در آن کشور شکل می‌گیرد.

ربانی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ در حالتی انقلاب‌‌اسلامی شکل گرفت که دولت مستقر و دولت پهلوی از یک ثبات خوبی در قدرت قرار داشت و با حمایت‌های بین المللی غرب به ویژه آمریکا، از یک ارتش قوی و مجهزی برخوردار بود، اظهار کرد: بحران اقتصادی خاصی در کشور وجود نداشت وقتی این انقلاب شکل گرفت حیرت و تعجب دنیا را فرا‌گرفت که چه اتفاقی افتاده و از چرایی و چگونگی انقلاب‌اسلامی ایران غافل بودند.

راوی دفاع مقدس تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برخلاف همه انقلاب‌ها که برای مادی گرایی، سوسیالیستی و … بود، در بستر دینی و اسلام رشد کرد و شکل گرفت تا به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه امام خمینی اهداف حرکت خود و قیام خود را بر اساس قرآن آغاز کرد، افزود: امام آیه <<تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثۡنَىٰ وَفُرَٰدَىٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُواْۚ>> را سر لوحه و الگو خودش قرار دارد و همیشه به آن اشاره می‌کرد، برای پیروزی خدا چه گروهی چه فردی قیام کنید.

ربانی تاکید کرد: اهداف انقلاب‌اسلامی در بستر اسلام و دین مبین شیعه شکل‌گیری پیدا کرد.

راوی دفاع مقدس با اشاره به اهداف انقلاب اظهار کرد: در حرکت امام دو نکته قابل توجه است، حرف امام به دولت پهلوی و رژیم طاغوت این بود چرا با اسلام و مظاهر اسلام مخالفت می‌شود و چرا حکومت در مقابل دین اسلام قرار گرفته و ترویج فرهنگ غربی شکل گرفت است.

وی ادامه داد: حرکت بعدی امام و حرف امام به دولت پهلوی این بود که چرا به غرب وابسته است و بارها امام، شاه را نصیحت کرد که به دامان مردم برگردد.

ربانی با اشاره به اینکه در طول مدتی که در ایران حکومت‌ها تشکیل شد، همه به صورت پادشاهی و به نوعی داخلی و با شدت و ضعف بود، افزود: تنها حکومتی که وابسته به کشور بیگانه بود و توسط آن‌ها در ایران به حکومت رسید حکومت پهلوی بود، رضا شاه توسط انگلیسی ها،محمد رضا شاه هم ایتدا توسط انگلیس ها و بعد از اینکه آمریکا به قدرت رسید توسط آمریکایی ها، دولت دست نشانده بیگانه، تنها دولت پهلوی بود.

راوی دفاع مقدس با بیان انحرافات گفت: کسانی بودند که می‌گفتند انقلاب‌اسلامی برای توسعه سیاسی، برای آزادی‌های اجتماعی، اقتصادی شکل‌گرفت، وی افزود: انقلاب‌اسلامی و توجه به احکام دینی و اسلامی در دل خودش توسعه سیاسی اقتصادی، آزادی‌های اجتماعی را در بر دارد.

ربانی در آخر گفت: اگر مردم بدانند انقلاب اسلامی برای چه بود همچنان به همان اهداف پایبند خواهند بود.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210865
  • دیدگاه‌ها برای توجه مردم به اسلام علت وقوع انقلاب‌اسلامی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.