• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

توجه به ظاهر و باطن دین سیره امام صادق ع

  • کد خبر : 71503
  • 28 خرداد 1399 - 15:08
توجه به ظاهر و باطن دین سیره امام صادق ع

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین وصایای امام جعفر صادق را بهترین منابع عملی اسلام دانست و گفت: هر چقدر که امام صادق علیه السلام در بعد ظاهری دین مصمم بودند به همان میزان نیز به محتوای دین می پرداختند. حجت الاسلام حسینی یمین با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار […]

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین وصایای امام جعفر صادق را بهترین منابع عملی اسلام دانست و گفت: هر چقدر که امام صادق علیه السلام در بعد ظاهری دین مصمم بودند به همان میزان نیز به محتوای دین می پرداختند.

حجت الاسلام حسینی یمین با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار عصر همدان درباره سیره عملی امام جعفر صادق اظهار داشت: یکی از منابع خوبی که در باب امام صادق می‌توان به آنها رجوع کرد وصایای ایشان است به این گونه که معمولاً وقتی افرادی به محضر ایشان مراجعه می‌کردند و توصیه هایی از ایشان می خواستند ایشان معمولاً نکات اخلاقی عمومی را به افراد توصیه می کردند.

وی افزود: کتاب وصایای رسول و ائمه نوشته رسولی محلاتی یکی از بهترین منابع رجوع وصایای ائمه و پیامبر گرامی اسلام است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در اکثر وصایای امام صادق علیه السلام چند مسئله بسیار تاکید شده که جنبه عمومی دارد و سیره عملی اسلام است.

حجت الاسلام حسینی یمین گفت: امام صادق علیه السلام معمولاً در وصایای خویش به چهار مسئله تقوای الهی، راستگویی، امانتداری و معاشرت خوب با مردم تاکید فراوان داشتند و اینها ویژگی هایی است که همه ما باید در عمل به آنها بپردازیم.

وی ادامه داد: هر چقدر که امام صادق علیه السلام در بعد ظاهری دین مصمم بودند به همان میزان نیز به محتوای دین می پرداختند؛ چرا که اگر دین فقط در ظاهر و پوسته ای خالی از محتوا باشد مخرب و بی ارزش خواهد بود.

این کارشناس مذهبی به روایت یکی از صحابه امام صادق اشاره کرد و گفت: در یکی از وصایای امام به یکی از صحابه آمده که می فرمایند《 مردم را در حالی که خاموش هستید به دین دعوت کنید》 از ایشان سوال فرمودند چگونه و امام در پاسخ فرموند: با اعمالتان نشان دهید که از شیعیان ما هستید و با اعمالتان مردم را به دین دعوت کنید.

حجت الاسلام حسینی در ادامه اظهار داشت: امروزه در جامعه می بینیم که در کنار دینداری دین گریزی نیز وجود دارد.

وی گفت: امروز تا می توانیم باید به محتوای دین عمل کنیم و هرچقدر که دینداران خوبی باشیم دیگران را نیز به دین جذب خواهیم کرد و به همان اندازه که به شکل دین داری می پردازیم به همان اندازه هم باید به محتوای دین عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71503
  • دیدگاه‌ها برای توجه به ظاهر و باطن دین سیره امام صادق ع بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.