• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

تلاش دشمن تشدید گسست نسلی در کشور است

  • کد خبر : 185722
  • 13 خرداد 1402 - 12:31
تلاش دشمن تشدید گسست نسلی در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل حاضر با گذشته کشور گفت: اینکه از ۱۵ خرداد سال ۵۷  تا امروز چه اتقاقاتی افتاد و  چه شرایطی حاکم بر کشور بود؟ باید این واقعیت ها به نسل حاضر منتقل شود تا با مشکل هویت یابی مواجه نشویم. به گزارش عصر همدان؛ آیت […]

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل حاضر با گذشته کشور گفت: اینکه از ۱۵ خرداد سال ۵۷  تا امروز چه اتقاقاتی افتاد و  چه شرایطی حاکم بر کشور بود؟ باید این واقعیت ها به نسل حاضر منتقل شود تا با مشکل هویت یابی مواجه نشویم.

به گزارش عصر همدان؛ آیت الله شعبانی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تا گسست نسلی را تشدید کند افزود: باید نسل جدید را بیشتر با گذشته کشور آشنا کنید چرا که حرکت آینده یک جامعه طبیعتا نمی تواند منقطع از گذشته باشد.

وی ادامه داد: شکل گیری یک تمدن و جامعه بصورت جبری متاثر از اتفاقاتی است که در گذشته افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه گذشته و تاریخ یک ملت  برای یک جامعه می تواند هویت ساز باشد افزود: باید به این نکته اساسی خیلی توجه کرد که انقلاب اسلامی طبیعتا یک گذشته و فرایندی را طی کرده است که در نهایت به این انقلاب منجر شده است.

وی ادامه داد: شناخت فرایندها، آرمانها، اتفاقاتی که در گذشته افتاده است، مخصوصا برای کسانی که گذشته را خیلی به درستی تجربه نکرده اند مسئله بسیار مهمی است که در این زمینه باید بیشترمطالعه شود.

آیت الله شعبانی با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل حاضر با گذشته کشور، عنوان کرد: اینکه از ۱۵ خرداد سال ۵۷  تا به امروز چه اتقاقاتی افتاد و  چه شرایطی حاکم بر کشور بود،گذشتگان چه فشارها و چه ظلم هایی را به چشم خودشان می دیدند؟ باید این واقعیت ها به نسل حاضر منتقل شود تا در بحث هویت یابی با مشکلات جدی مواجه نشویم.

وی افزود: حضرت آقا بارها در توصیه هایشان این نکته را داشته اند که حتما تاریخ معاصر را مطالعه کنید ، با توجه به این نکته می طلبد که بیشتر  تاریخ گذشته را مطالعه کنیم.

امام جمعه با بیان اینکه مطالعه در دو نوع مطالعه آزاد و مطالعه درسی است عنوان کرد: با توجه به مهم بودن مسئله تاریخ کشور باید خیلی روش مند اتفاقات گذشته را در عرصه اموزش و پرورش  به دانش آموزان، تعلیم دهیم .

وی تصریح کرد: در این زمینه در کتابهای درسی بصورت پراکنده به مطالبی اشاره شده است لیکن با توجه به شرایط فعلی که دشمن تلاش می کند  تا گسست نسلی را تشدید کند، می طلبد نسل جدید را بیشتر با تاریخ گذشته اش آشنا کرده و خیلی جدی تر به این موضوعات پرداخت.

 

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185722
  • دیدگاه‌ها برای تلاش دشمن تشدید گسست نسلی در کشور است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.