• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

تشکیل کمیته های تخصصی پنجگانه دبیرخانه شهر جهانی سفال لالجین

  • کد خبر : 174154
  • 12 دی 1401 - 11:53
تشکیل کمیته های تخصصی پنجگانه دبیرخانه شهر جهانی سفال لالجین

جلسه کارگروه دبیر خانه شهر جهانی سفال با حضور اعضای کارگروه دبیرخانه برگزار و کمیته های تخصصی پنجگانه این دبیرخانه پایه گذاری شد. در جلسه دبیرخانه شهرجهانی سفال شهردار و دبیر شهر جهانی سفال گفت: جهانی شدن لالجین به خاطر هنر دیرینه سفالگرانی است که آن را نسل به نسل به هنرمندان امروز منتقل کرده […]

جلسه کارگروه دبیر خانه شهر جهانی سفال با حضور اعضای کارگروه دبیرخانه برگزار و کمیته های تخصصی پنجگانه این دبیرخانه پایه گذاری شد.

در جلسه دبیرخانه شهرجهانی سفال شهردار و دبیر شهر جهانی سفال گفت: جهانی شدن لالجین به خاطر هنر دیرینه سفالگرانی است که آن را نسل به نسل به هنرمندان امروز منتقل کرده اند و ما باید تلاش کنیم تا این هنر را روز به روز ارتقاء دهیم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سید رضا موسوی اظهار کرد: باید برای آینده لالجین راهبرد ترسیم کنیم و این شهر را به سوی چشم اندازی فاخر هدایت کنیم، همانطور که هنر سفالگری در لالجین به عنوان یک برند جهانی ثبت شده، باید در حوزه اقتصادی و تجاری سازی این هنر-صنعت به یک برند تبدیل کنیم.

دبیر شهر جهانی سفال با اشاره به فعالیت یک ساله دبیر خانه شهر جهانی گفت: در این یک سال برنامه ریزی ها و اقدامات موثری انجام گرفته و اعضای دبیرخانه که بصورت افتخاری و بدون چشم داشت در جلسات متعدد حضور دارند، شاهد اقدامات و پیگیریها بوده اند.

وی با بیان اینکه طرح موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان صنایع دستی از دبیرخانه شهر جهانی شروع شد گفت: با پیگیری اعضای دبیرخانه و در نهایت با جدیت استاندارد محترم در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید محقق گردید و در جلسات متعدد با مسئولان کشوری و استانی، معاون صنایع دستی کشور، مدیرکل امور اقتصادی استاندارد ی، پارک علم و فناوری، جهاددانشگاهی استان، موضوعات مرتبط حوزه سفال و راهکارها مورد بررسی قرار گرفته است.

سید رضا موسوی اظهار کرد، در دیدار با وزیر محترم میراث فرهنگی، دغدغه و مشکلات لالجین مطرح و درخواست های این دبیرخانه به وی منعکس شده است و پیشنهاد رفع مشکل تعهد ارزی در قانون بودجه سنواتی ارائه شده که در صورت تصویب موجب تحولی عظیم در توسعه صادرات خواهد بود، همچنین پیشنهاد ایجاد چارت سازمانی برای ۱۴ دبیرخانه شهرها و روستاهای جهانی کشور، مشابه پایگاههای جهانی میراث فرهنگی با وزیر محترم مطرح گردیده که در صورت موافقت پرسنل و بودجه اختصاصی به دبیرخانه تخصیص می یابد و تغییر چشمگیری در روند امور دبیرخانه اتفاق خواهد افتاد و موضوع خواهر خواندگی لالجین در عرصه بین المللی با یکی از شهرهای صنایع دستی سفال جهان در دست پیگیری است.

دبیر شهر جهانی با بیان اینکه تاکنون حتی یک ریال اعتبار و بودجه به دبیرخانه تخصیص نیافته، گفت: برای اجرای نمای ساختمان دبیرخانه شهر جهانی و برگزاری جشنواره سالگرد جهانی شدن و تور بازدید هنرمندان از نمایشگاه بین المللی بالغ بر سه میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است و در این زمینه از همکاری و نگاه مثبت اعضای محترم شورای اسلامی شهر تشکر می کنم.

وی در خصوص تکمیل موزه سفال نیز اظهار کرد در سال گذشته هیچ مبلغی جهت احداث موزه سفال تخصیص نیافته و در سال جاری با تقاضای بنده و موافقت فرماندار محترم شهرستان، اعتبار عمرانی شهرداری به مبلغ سیزده میلیارد ریال جهت شروع عملیات احداث موزه مصوب شده که ان شاءالله با تخصیص اعتبار، قرارداد آن منعقد خواهد شد و طبق برآورد صورت گرفته با هزینه های فعلی اعتباری بالغ بر دویست و پنجاه میلیارد ریال تا اتمام تکمیل ساختمان مورد نیاز است.

موسوی اذعان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۶سال از جهانی شدن لالجین، فعالیت و اقدامات دبیرخانه شهر جهانی در یک سال گذشته نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بوده، ولی متاسفانه به علت بی اطلاعی مورد انتقاد قرار می گیرد.

در این جلسه پس از تبادل نظر بین اعضا، کمیته های تخصصی پنجگانه دبیرخانه با عناوین؛ کمیته آموزش،دانش بنیان و فناوری؛ کمیته روابط‌عمومی و رسانه؛ کمیته اقتصاد و تجارت‌؛ کمیته گردشگری؛ کمیته توسعه منابع و رفع موانع تشکیل شد.

دبیر شهر جهانی سفال با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی دبیرخانه گفت: هر یک از شهروندان لالجین که علاقه مند پیشرفت امور در حوزه سفال هستند و مایلند قدمی در این زمینه برادرند، می توانند بنابر تخصص و علاقه خود، عضو این کمیته ها شوند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174154
  • دیدگاه‌ها برای تشکیل کمیته های تخصصی پنجگانه دبیرخانه شهر جهانی سفال لالجین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.