• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

تشکیل اداره محیط‌ زیست در شهرداری ضروری است

  • کد خبر : 169877
  • 18 آبان 1401 - 12:10
تشکیل اداره محیط‌ زیست در شهرداری ضروری است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، تشکیل و راه‌اندازی اداره محیط زیست در شهرداری همدان را ضروری دانست. به گزارش عصر همدان؛ علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا با اشاره به اهمیت توجه به  حوزه محیط زیست، افزود: شهرداری با وجود گستردگی فعالیت هایش، لازم است […]

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، تشکیل و راه‌اندازی اداره محیط زیست در شهرداری همدان را ضروری دانست.

به گزارش عصر همدان؛ علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا با اشاره به اهمیت توجه به  حوزه محیط زیست، افزود: شهرداری با وجود گستردگی فعالیت هایش، لازم است که ضمن تشکیل اداره محیط زیست، در این اداره از نیروهای متخصص و کارامد هم بهره گرفته شود.

نظریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر پیوند نادرست اکولوژیک با تمدن‌ها مشکلات و چالش ‌هایی را به دنبال داشته است، اضافه کرد: بر این اساس با توجه به دخل و تصرف هایی که در طبیعت شکل گرفته،  اگر پیوند اکولوژیکی با تمدن‌ها به درستی مدیریت نشود و بررسی‌های لازم صورت نپذیرد، قطعاً بشر با چالش‌های فرار روی بیشتری مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات اکوسیستمی و منطقه‌ای در نقاط مختلف کشور از جمله همدان، اظهار داشت: در زمینه محیط زیست باید از بوم شناسان، دانشمندان و متخصصان امور زیستی و بهداشتی بهره گرفته شود و باید از دانش بیشتر بهره بگیریم تا پیوند اکولوژیکی با تمدن ها را با هم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام در خصوص زیست محیطی و اکولوژیکی توصیه‌هایی شده است، افزود: اسلام حیوانات را نفی نمی‌کند بلکه برای حیات حیوانات نیز حقوق قائل شده است.

علی اکبر نظری به جمع‌آوری و ساماندهی سگهای بلاصاحب نیز اشاره کرد و گفت: اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود تعادل اکولوژیستی را به هم خواهد زد و اخیراً شاهد آسیب و خطرات حضور سگ های بالصاحب در معابر و محل زندگی شهروندان هستیم و شهرداری باید تدابیری در این راستا بیندیشد تا تعادل را داشته باشیم و زنجیره اکوسیستم هم قطع نشود.

وی تاکید کرد: لازم است در حوزه محیط زیست سازمانها و دستگاه اجرایی مرتبط از جمله اداره بهداشت، جهاد کشاورزی و محیط زیست به وظایف خود عمل کنند.

مسگریان: ضرورت نوسازی خودروهای فرسوده اتوبوسرانی

رئیس  شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه تاکید کرد: شهرداری با توجه به وظایف خود  که بخشی از آن با محیط زیست مرتبط است، اداره محیط زیست را تشکیل دهد.

 محمود مسگریان با تاکید بر جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر افزود:حضور این سگ‌ها در سطح شهر باعث بروز مشکلات و معضلاتی برای شهر و شهروندان شده است.

وی با اشاره به فرسودگی تعدادی از اتوبوس‌های درون شهری، اضافه کرد: شهرداری در زمینه ساماندهی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده باید اقدامات لازم را انجام دهد و با توجه به آلودگی زیست محیطی که ایجاد می‌کنند لازم است نظارتی در این زمینه داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری در صورت لزوم تعمیر اتوبوس‌ها را در برنامه داشته باشد و یا اگر قابل تعمیر نیستند از رده خارج کند.

حیدری: محیط زیست از ارکان مهم مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه حوزه محیط زیست از ارکان مهم مدیریت شهری است، گفت: شهرداری در حوزه های مختلف از جمله تنظیف و جلوگیری از گسترش آلودگی های مختلف شهری ظرفیت‌های قانونی خوبی دارد که می‌تواند در این زمینه در حوزه زیست محیطی به خوبی وارد شود.

مهدی حیدری با اشاره به وجود مشاغل مزاحم در سطح شهر اظهار داشت: میتوان با توجه به ظرفیت‌های قانونی شهرداری به عنوان اهرم های مدیریت شهری اختلالات زیست محیطی شهر از جمله وجود مشاغل مزاحم را با استفاده از ظرفیت قانون شهرداریها ساماندهی کرد.

وی با تاکیر بر رفع آلودگی های مختلف شهر از جمله آلودگی صمعی و بصری گفت: نمونه بارز این اختلالات هتل ندیمی است که به دلیل ایجاد آلودگی بصری باعث آبروی این شهر شده و از دید و منظره گردشگران و مسافران همدان را شهری راکد و کسل معرفی می‌کند.

حیدری همچنین بر توجه به حوزه محیط زیست در شهرداری تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود ضمن توجه جدی به این موضوع در تدوین بودجه نیز این حوزه مهم مدنظر باشد.

جلیلوند: تصمیمات مدیریت شهری نیازمند پیوست محیط زیستی است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در این جلسه با بیان اینکه بیشتر کلانشهرهای کشور دارای معاونت خدمات شهری و محیط زیست هستند و مهمترین حکم آنها بحث زیست محیطی است، گفت : در حال حاضر جای اداره محیط زیست در خدمات شهری همدان خالی است که در این راستا پس از بررسی‌های صورت گرفته چارت سازمان و اهداف تشکیل اداره محیط زیست تدوین شده است.

حامد جلیلوند با بیان اینکه محیط زیست جزو لاینفک زندگی ماست؛ اضافه کرد:  باید تمامی تصمیمات مدیریت شهری پیوست محیط زیستی داشته و  تمامی پروژه های  شهرداری با پیوست محیط زیستی اجرا شود.

انتهای پیام/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=169877
  • دیدگاه‌ها برای تشکیل اداره محیط‌ زیست در شهرداری ضروری است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.