• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
3
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

تحقیقات باید در جهت پیشرفت علمی بکار گرفته شود

  • کد خبر : 205819
  • 07 آذر 1402 - 20:06
تحقیقات باید در جهت پیشرفت علمی بکار گرفته شود
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: هفته پژوهش، هفته خاص و با اهمیتی است، تمامی مراکز علمی کشور و مراکز مرتبط باید تلاش کنند تا پروژه‌های تعریف شده بین اساتید و دانشجویان را در حوزه‌های مختلف در جهت پیشرفت علمی کشور بکار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری عصر همدان؛ حسین رضوان، امروز بعدازظهر در نشست مطبوعاتی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان همدان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پژوهش در هر جامعه‌ای بقدری دارای اهمیت است که شاید بتوان گفت آینده هر کشوری به این موضوع گره خورده است.

دبیر ستاد هفته پژوهش افزود: به خاطر اهمیت ویژه تحقیق و پژوهش، در کشور این هفته را تحت این عنوان نامیده‌اند.

وی با بیان اینکه این هفته سنبل فعالیت‌های پژوهشی یک‌ سال پژوهشی در کشور است، اذعان داشت: اهمّیت پژوهش در این است که اگر هر کشوری نتواند تحقیق کند و نتواند مشکلات خود را بواسطه تحقیقاتی که انجام داده است حل کرده و پیشرفت علمی داشته باشد، قطعاً در آینده دنیا همیشه وابسته به سایر جوامع و مراکز علمی بوده و حرفی برای گفتن ندارد، بنابراین باید همیشه به حرف دیگران گوش دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: هر جامعه‌ای بتواند تحقیق‌ کند و در جهت توسعه ملی خود حرکت کرده، مشکلات جامعه را با پروژه‌های علمی حل کند، قطعاً در آینده دنیا، نمود با عظمتی در بین سایر جوامع خواهد داشت.

رضوان با اشاره به سبقه تمدن چند هزار ساله پژوهش در کشور بیان کرد: کشور در سالیان متمادی و در سده‌های قبل همواره سرآمد قطب علمی دنیا محسوب شده، هر علم و دانشی را در ایران باستان جستجو می‌کردند از شان منزلتی برخوردار بود، اما متاسفانه با عقب افتادگی ۳۰۰ سالگی در زمینه علمی، باید بتواند خودش را به جایگاه واقعی و قبلی خود برساند.

دبیر ستاد هفته پژوهش با تاکید بر اینکه کشور ما شایستگی این را دارد که در موضوعات علمی مختلف سرآمد و مرجع علمی دنیا باشد، خاطرنشان کرد: لذا بخاطر اینکه این هدف محقق شود، باید به پژوهش اهمیت داده و بتواند با انجام پژوهش مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف حل کند.

وی ادامه داد: این هفته، هفته خاص و با اهمیتی است، تمامی مراکز علمی کشور و مراکز مرتبط باید تلاش کنند تا پروژه‌های تعریف شده بین اساتید و دانشجویان را در حوزه‌های مختلف در جهت پیشرفت علمی کشور بکار بگیرند.

رئیس داشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم به موضوع پژوهش اهتمام ویژه‌ای داده شده، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جهت منتهی شدن پروژه‌ها به حوزه فناوری و اتصال این دو حوزه باهم، کارهای جدی را انجام داده است.

این مقام مسئول افزود: در معاونت علوم نیز حرکات بسیاری جدی شکل گرفته که این موضوع در تخصیص بودجه‌های تحقیقاتی خود را بطور واضح نشان داده است.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این جهت قدم‌های خوبی برداشته است و خوشبختانه یک هم‌افزایی خوبی بین همه ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان وجود دارد که این امر باعث شده هفته پژوهش به نحو مطلوب و مناسبی برگزار شود.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205819
  • دیدگاه‌ها برای تحقیقات باید در جهت پیشرفت علمی بکار گرفته شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.