• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

تبدیل مساجد به سنگر مجازی در جنگ ترکیبی یک ضرورت است

  • کد خبر : 176699
  • 12 بهمن 1401 - 8:46
تبدیل مساجد به سنگر مجازی در جنگ ترکیبی یک ضرورت است

دادستان همدان با بیان اینکه امروز تبدیل مساجد به سنگر مجازی در جنگ ترکیبی ضرورت دارد، گفت: ما قائل به ایجاد محدودیت نیستیم، بلکه تأکید در حوزه فضای مجازی، بر ترویج استفاده صحیح از این فضا و شبکه های اجتماعی است آن هم با ترویج و آموزش سواد رسانه. به گزارش عصرهمدان، حسن خانجانی موقر […]

دادستان همدان با بیان اینکه امروز تبدیل مساجد به سنگر مجازی در جنگ ترکیبی ضرورت دارد، گفت: ما قائل به ایجاد محدودیت نیستیم، بلکه تأکید در حوزه فضای مجازی، بر ترویج استفاده صحیح از این فضا و شبکه های اجتماعی است آن هم با ترویج و آموزش سواد رسانه.

به گزارش عصرهمدان، حسن خانجانی موقر شب گذشته در جمع اهالی جاده مزدقینه و در مسجد آیت الله طالقانی، با گرامیداشت اعیاد رجبیه و دهه مبارک فجر، گفت: حضور در جمع مردم و دیدار چهره به چهره با آنان از برنامه های مستمر دادستانی استان برای رسیدگی به مشکلات جامعه است.

وی با بیان اینکه معضل ترافیک، اصلاح خیابان رازی و مشکلات بین برخی اهالی و راه و شهرسازی از مطالبات به حق مردم این منطقه است، اظهار کرد: رفع تمامی این مشکلات بی تردید امکان پذیر است به شرط آن که هم مردم و هم مسئولان دست در دست یکدیگر با برنامه ریزی و پیگیری کارها را پیش ببرند.

*لازمه داشتن جامعه ای سالم؛ زمینه سازی برای ورود جوانان به مساجد است

دادستان همدان در ادامه با ابراز تأسف از حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد، تصریح کرد: آینده سازان ما اینان هستند، پس با همتی مضاعف و تدوین برنامه های با نشاط به جای بی برنامگی و گریزان کردن جوانان، راهکارهایی برای جذب جوانان به مساجد ارایه دهیم.

خانجانی موقر تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم، لازمه آن برنامه ریزی به ویژه از سوی هیأت امنای مساجد برای ورود جوانان به مساجد است، چرا که اگر مساجد پذیرای نسل جدید نشود، چه بسا آنان را در پاتوق ها و اماکنی که نباید، می یابیم.

وی گفت: اگر جایگزین مناسبی در مساجد برای جذب جوانان نباشد، کم کم پای آنان به راه های خلاف کشیده و روز به روز بر آسیب های اجتماعی افزوده می شود.

*ضرورت تبدیل مساجد به سنگر مجازی در جنگ ترکیبی

دادستان همدان با طرح این سوال که کجاست آن محافل قرآنی؟ عنوان کرد: کار ما این شده که تا نماز تمام می شود سریع ترک مسجد می کنیم، در حالی در دوران دفاع مقدس امام خمینی(ره) فرمودند؛ مساجد سنگر است و سنگرها باید حفظ شود و همین گونه هم شد تا جایی که بسیاری از اعزام ها به مناطق عملیاتی همه از این مکان مقدس انجام می گرفت.

خانجانی موقر به جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمن علیه ملت به ویژه علیه نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: در حالی که می باید سواد رسانه بین آحاد جامعه ترویج شود، متأسفانه هر روز بیش از پیش، فضای افسارگسیخته مجازی بدون برنامه ریزی و بدون کنترل بر فضای معنوی خانواده و جامعه تأثیر منفی خود را می گذارد.

*آموزش سواد رسانه بر محدودیت ارجحیت دارد

وی افزود: ما قائل به ایجاد محدودیت نیستیم، بلکه تأکید در حوزه فضای مجازی، بر ترویج استفاده صحیح از این فضا و شبکه های اجتماعی است آن هم با ترویج و آموزش سواد رسانه.

دادستان همدان با تأکید بر اینکه مسجد خانه خداست و در بحث سنگر فضای مجازی نیز باید فعالانه ورود پیدا کند، عنوان کرد: امروز قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه محجور مانده، در حالی که می توان با تلفیق برنامه های جذاب و پر نشاط و با ترویج روح معنویت در کالبد جامعه، جانی دوباره به سرزندگی جوانان بخشید.

به گزارش روابط عمومی دادسرای همدان، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛ بنا بر آن شده تا در این ایام خجسته دادستان همدان به همراه معاونان خود برای بررسی مشکلات ریز و درشت مردم و حتی پیگیری مطالبات موردی آنان با حضور در مساجد، پای درد دلشان در محله های مختلف بنشینند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=176699
  • دیدگاه‌ها برای تبدیل مساجد به سنگر مجازی در جنگ ترکیبی یک ضرورت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.