• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در همدان گزارش نشده است

  • کد خبر : 185233
  • 08 خرداد 1402 - 8:40
تاکنون  هیچ موردی از بیماری وبا در همدان گزارش نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیماری وبا همراه با گرم تر شدن هوا شیوع پیدا می کند و در حال حاضر هنوز در کشور وارد فاز افزایشی نشده است گفت: بیشتر چالش ما با این بیماری در فصول گرم سال و ایام مسافرت ها است. فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیماری وبا همراه با گرم تر شدن هوا شیوع پیدا می کند و در حال حاضر هنوز در کشور وارد فاز افزایشی نشده است گفت: بیشتر چالش ما با این بیماری در فصول گرم سال و ایام مسافرت ها است.

فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه امسال تا کنون هیچ مورد ثابت شده ای از بیماری وبا در استان گزارش نشده است گفت: البته بیماری وبا با گرم تر شدن هوا شیوع پیدا می کند و هنوز در کشور وارد فاز افزایشی نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری وبا همزمان با گرم شدن هوا و آغاز ایام مسافرت و تفریح اتفاق می افتد تصریح کرد: در ایام اربعین هم بیشترین چالش را با شیوع این بیماری داریم. ترکمان اسدی با تاکید براینکه بیماری تب مالت در استان همدان جز بیماری های جدی واگیردار است افزود: باید جامعه را آگاه کنیم تا بیماری تب مالت در استان کنترل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه درسال گذشته فقط ۳ بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در استان بود اظهار کرد: امسال نیز تا کنون تنها یک مورد مشکوک گزارش شده است که البته در حال حاضر سلامتی خود را به دست آورده است.

وی ادامه داد: هیچ یک از این موارد مشکوک به طور قطعی تایید نشده اند که بیماری تب کریمه کنگو داشته باشند و مریض ها بهبود پیدا کردند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه امسال تا کنون ۱۰ مورد بیمار مبتلا به مالاریا داشته ایم گفت: این افراد به دلیل حضور در مناطق خارج از استان که آلوده بودند به مالاریا مبتلا شدند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185233
  • دیدگاه‌ها برای تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در همدان گزارش نشده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.