• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
2

تاکسی‌های ون در پیچ و خم راه های نوسازی

  • کد خبر : 184190
  • 28 اردیبهشت 1402 - 13:59
تاکسی‌های ون در پیچ و خم راه های نوسازی

شهردار ملایر گفت:رانندگان تاکسی های ون نمی توانند خودروی خود را اسقاط یا تبدیل به احسن نمایند. به گزارش عصر همدان؛ مجید فرجی شهردار ملایر با اشاره به وضعیت سامانه حمل نقل تاکسی ون در ملایر اظهار کرد: رانندگان  تاکسی‌های ون درون شهری به دلایلی مانند عدم تولید خودروی ون در داخل کشور به نحوی […]

شهردار ملایر گفت:رانندگان تاکسی های ون نمی توانند خودروی خود را اسقاط یا تبدیل به احسن نمایند.

به گزارش عصر همدان؛ مجید فرجی شهردار ملایر با اشاره به وضعیت سامانه حمل نقل تاکسی ون در ملایر اظهار کرد: رانندگان  تاکسی‌های ون درون شهری به دلایلی مانند عدم تولید خودروی ون در داخل کشور به نحوی که این تولید بتواند در عین اقتصادی بودن استاندارد دهای حمل و نقل درون شهری را پشت سرگذاشته و مجوزهای لازم را اخذ کند،نمی توانند خودروی خود را اسقاط یا تبدیل به احسن نمایند.

وی افزود: به دلیل ممنوعیت واردات خودروی خارجی در سالیان گذشته، هیچگونه خودروی جایگزینی از سوی دولت  معرفی نشده است که رانندگان  تاکسی ون بتوانند به نوسازی خودروی خود اقدام نمایند و علاوه بر آن رانندگان نیز به دلیل عدم بضاعت مالی، عدم وجود تسهیلات قرض الحسنه و… تمایل چندانی به تعویض خودروی ون به سواری را ندارند  و رانندگان تاکسی های ون نمی توانند خودروی خود را اسقاط یا تبدیل به احسن نمایند.

شهردار ملایر افزود: سازمان حمل و نقل بار و مسافر از سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۷۶ دستگاه خودروی سواری تاکسی را نوسازی و تبدیل به احسن کرده است که در این میان تنها ۵ دستگاه خودروی ون اقدام به تعویض خودروی خود و دریافت تاکسی سواری کرده اند.

وی با بیان اینکه  از طرف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نامه ای با مضمون تأمین یا توسعه ی ناوگان ون شهری با مدت محدود واریز وجه، به این شهرداری ارسال شده است، تصریح کرد:  این طرح غیر از طرح نوسازی و تبدیل به احسن محسوب مشده که این طرح هم به دلایلی از قبیل عدم تعیین ساز و کار مشخص توسط وزارت کشور، عدم امکان واگذاری خودرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرایط پرداخت وجه، حتی در مرکز استان اجرایی نشده است.

فرجی گفت: با توجه به  ازدیاد و اشباع تاکسی در سطح شهرملایر، عدم توجیه اقتصادی برای مالکین و عدم امکان استفاده بهینه از تاکسی های ون، راهبرد شهرداری ملایر عدم افزایش خودروی تاکسی در سطح شهر است.

وی  بیان کرد: این مسائل ین به آن معنا نیست که برخی ادارات، مسؤولین و دستگاه ها کوتاهی کرده و موضوع را پیگیری نکرده یا اراده ای جهت نوسازی تاکسی ها ندارند. و با توجه به  فرسوده بودن ناوگان حمل ونقل  مسؤولین به جد پیگیر نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری هستند. شهردار ملایر افزود:  شهرداری ملایر هم نهایت تلاش خود را در جهت نوسازی ناوگان، چه از نظر اعطای تسهیلات و چه تأمین خودرو و سایر اقدامات خواهد نمود و با توجه به دغدغه ای که در بحث فرسودگی ناوگان وجود دارد در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184190
  • دیدگاه‌ها برای تاکسی‌های ون در پیچ و خم راه های نوسازی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.