• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
2

بیماری تب سه‌روزه (BEF) در اسدآباد مشاهده نشده است

  • کد خبر : 79349
  • 26 مرداد 1399 - 8:46
بیماری تب سه‌روزه (BEF) در اسدآباد مشاهده نشده است

عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیماری تب سه‌روزه(BEF) یک بیماری ویروسی عفونی غیرقابل انتقال به انسان است، گفت: این بیماری تاکنون در اسدآباد مشاهده نشده است. عادل بصیری محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه بیماری تب سه‌روزه (BEF) یک بیماری اختصاصی گاو و گاومیش و غیرقابل […]

عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیماری تب سه‌روزه(BEF) یک بیماری ویروسی عفونی غیرقابل انتقال به انسان است، گفت: این بیماری تاکنون در اسدآباد مشاهده نشده است.

عادل بصیری محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه بیماری تب سه‌روزه (BEF) یک بیماری اختصاصی گاو و گاومیش و غیرقابل انتقال به انسان است، اظهار کرد: این بیماری غالبا در فصل گرما، از طریق حشرات و بندپایان و حمل نقل دام‌های آلوده از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می‌شود.

وی گفت: کانون این بیماری در استان‌های همجوار بوده که بهترین اقدام برای پیشگیری از ابتلای به آن، کنترل جمعیت حشرات از طریق سم‌پاشی، واکسیناسیون به‌موقع و عدم انتقال دام‌های آلوده شده به دامداری است.

بصیری‌محمدپور با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر هیچ موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده، افزود: دلیل این امر، اقدامات به‌موقع اداره دامپزشکی، سم‌پاشی گاوداری‌های صنعتی و روستاهای در معرض خطر و مرزی، است.

وی ادامه داد: در صورت درخواست دامداران، برای آن ها به صورت بهادار از طریق مراکز مایه‌کوبی، واکسن تهیه می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد با تأکید بر اینکه دامداران در صورت مشاهده علائم این بیماری ازجمله تب بالا، پنومونی تجمع شدن گاز زیرپوست بدن گاو، به آنان توصیه کرد که با سم‌پاشی بدن و جایگاه دام ها، از حمل‌ونقل دام از مناطق آلوده به شهرستان خودداری کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79349
  • دیدگاه‌ها برای بیماری تب سه‌روزه (BEF) در اسدآباد مشاهده نشده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.