• امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
1
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان:

بیمارستان شهید بهشتی دارای داروخانه شبانه روزی می‌شود

  • کد خبر : 224203
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
بیمارستان شهید بهشتی دارای داروخانه شبانه روزی می‌شود
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با بیان اینکه داروخانه سرپایی شهید بهشتی در گذشته به صورت روزانه ارائه خدمات می‌کرد، گفت: به این نتیجه رسیدیم که باید خدمت‌رسانی شبانه‌روزی شود به همین دلیل از بخش خصوصی دعوت شده و به زودی داروخانه شبانه روزی در این بیمارستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» قدرت‌الله رستمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحال‌ حاضر کمبود دارو و انسولین در همدان نداریم، گفت: برخی افراد به دنبال انسولین خارجی و نوع قلمی نوومیکس هستند که به دلیل تولید محدود کارخانه در بازار کم شده است.

وی با اشاره به اینکه نوعی دیگری از انسولین به جای نوومیکس که تولید همان کارخانه می‌باشد در کشورها توزیع شده است، افزود: برخی پزشکان از آن نوع انسولین استقبال خوب کردند و در کشور نیز بیمه مسلح و بیمه سلامت آن را قبول می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با تأکید بر اینکه اقلام دیگر انسولین کمبودی ندارند، عنوان کرد: وقتی تولید داخلی داشته باشیم و از آن حمایت کنیم دیگر در فشار کشورهای تولید کننده و واسطه نمی‌مانیم.

رستمی ادامه داد: در حال حاضر انسولین ایرانی تولید می‌شود و کیفیت آن قابل قبول است و بسیار باز افراد از آن استفاده می‌کنند و راضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت توزیع دارو در معاونت غذا و دارو همدان توانستیم در سطح کشور رتبه اول را کسب کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با بیان اینکه شیرخشک اپتامیل برای نوزادانی که کمبود وزن دارند تجویز می‌شود، گفت: مشکل کمبود شیرخشک اپتامیل۳ برطرف شده اما اپتامیل۲ و یک دچار کمبود است اما تا چندروز دیگر توزیع می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه علت کمبود شیرخشک اپتامیل مشکل ایجاد شده در دستگاه کارخانه است، افزود: کارخانه ۲۰ روز تعطیل بوده و تولید شیرخشک به دلیل تاریخ انقضا به صورت نیاز روزانه است به همین دلیل در بازار دچار کمبود شد‌.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمارستان‌ شهید بهشتی همدان داروخانه ندارد، گفت: داروخانه سرپایی شهید بهشتی در گذشته روزانه بود اما به این نتیجه رسیدیم که باید شبانه روزی شود به همین دلیل از بخش خصوصی دعوت شده و به زودی داروخانه شبانه‌روزی افتتاح می‌شود و خدمات کاملی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.