• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0

بیش از ۶۳ هزار دام در اسدآباد در برابر تب مالت واکسینه شدند

  • کد خبر : 79284
  • 25 مرداد 1399 - 9:48
بیش از ۶۳ هزار دام در اسدآباد در برابر تب مالت واکسینه شدند

عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار واکسن تب مالت و ۱۹۰ هزار واکسن آبله به دام‌ها تزریق شود، گفت: تعداد ۱۳ هزار و ۵۱۲ رأس بره و بزغاله در برابر تب مالت و ۵۰ هزار رأس در برابر آبله واکسینه شده‌اند. عادل بصیری‌محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌ […]

عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار واکسن تب مالت و ۱۹۰ هزار واکسن آبله به دام‌ها تزریق شود، گفت: تعداد ۱۳ هزار و ۵۱۲ رأس بره و بزغاله در برابر تب مالت و ۵۰ هزار رأس در برابر آبله واکسینه شده‌اند.

عادل بصیری‌محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌ و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون آبله و تب مالت در سطح واحدهای دامی روستاها، اظهار کرد: این طرح در راستای مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام در سطح دامداری‌های سنتی و صنعتی دام‌های سبک روستاها در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد روستایی در سه منطقه، دام های عشایر و ۶ گاوداری صنعتی همزمان با واکسیناسیون تب مالت تکه‌برادری گوش هم صورت می‌گیرد.

بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار واکسن تب مالت و ۱۹۰ هزار واکسن آبله به دام‌ها تزریق شود، افزود: تعداد ۱۳ هزار و ۵۱۲ رأس بره و بزغاله در برابر تب مالت و ۵۰ هزار رأس در برابر آبله واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: واکسن بروسلوز در گروهای سنی دام سبک ماده برای اولین بار قبل از بارداری بر اساس اولویت‌بندی اعلام شبکه بهداشت و کانون سال‌های قبل روستاها تحت پوشش قرار می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: بیماری آبله و تب مالت از بیماری‌های استراتژیک و مهم است که در صورت شیوع، خسارت اقتصادی فراوانی به دامداران و کشور وارد می‌کند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79284
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۶۳ هزار دام در اسدآباد در برابر تب مالت واکسینه شدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.