• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

بیش از ۶۶۱ هزار همدانی از وضعیت سلامت خود آگاه شدند

  • کد خبر : 208839
  • 18 دی 1402 - 11:45
بیش از ۶۶۱ هزار همدانی از وضعیت سلامت خود آگاه شدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تا روز ۱۷ دی‌ ماه وضعیت سلامت ۶۶۱ هزار و ۳۶۰ نفر از مردم همدان بررسی شده است، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۰ نفر مشکوک به دیابت و ۱۵ هزار و ۹۱۳ نفر مشکوک به فشار خون بالا هستند.

فاطمه ترکمان‌اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت در سراسر استان همدان، گفت: این پویش همزمان با سراسر کشور در استان همدان آغاز شد و تا ۳۰ دی ماه نیز تمدید شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح غربالگری سلامت در راستای کاهش مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است، افزود: دیابت و فشارخون به عبارتی مادر سایر بیماری‌ها حساب می‌شوند در نتیجه باید جدی گرفته شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید براینکه تخمین زده می‌شود که ۳۵ درصد جمعیت بالای ۲۵ مبتلا به فشارخون باشند، تصریح کرد: دیابت و فشار خون زمانی که فرد به بیماری مبتلا شده است خود را نشان می‌دهند درنتیجه خطرناک هستند و باید پیش از ابتلای کامل فرد شناسایی شوند.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار تا روز ۱۷ دی ماه ۵۴.۱ درصد از جمعیت همدانی‌ها در این پویش مورد غربالگری قرار گرفتند، گفت: تا کنون وضعیت سلامت ۶۶۱ هزار و ۳۶۰ نفر بررسی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: از تعداد نفراتی که مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند ۱۰ هزار و ۲۳۰ نفر مشکوک به دیابت و ۱۵ هزار و ۹۱۳ نفر مشکوک به فشار خون بالا هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۴ هزار و ۲۵۶ نفر نیز در مرحله پیش دیابتی قرار دارند، افزود: ۱۴۸ هزار و ۷۷۴ نفر در مرحله پیش فشار خون بالا هستند که همه این افراد از وضعیت سلامتی خود آگاه و به پزشک ارجاع داده شدند.

ترکمان‌اسدی در پایان با اشاره به اینکه گروه هدف این پویش افراد بالای ۱۸ هستند، گفت: از همه مردم تقاضا داریم برای سلامتی خودشان در این پویش که کاملا رایگان است شرکت کنند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208839
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۶۶۱ هزار همدانی از وضعیت سلامت خود آگاه شدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.