• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

به اسارت رفتن ۱۹ هزار عراقی در فتح خرمشهر

  • کد خبر : 184684
  • 02 خرداد 1402 - 12:05
به اسارت رفتن ۱۹ هزار عراقی در فتح خرمشهر

نامدار سوری فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس خواند و گفت: عراق با از دست دادن خرمشهر تیکه‌گاه خود را به لحاظ سیاسی در مذاکره از دست داد. به گزارش عصر همدان؛ نامدار سوری، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما، با تبریک سالروز فتح خرمشهر، به دیدگاه […]

نامدار سوری فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس خواند و گفت: عراق با از دست دادن خرمشهر تیکه‌گاه خود را به لحاظ سیاسی در مذاکره از دست داد.

به گزارش عصر همدان؛ نامدار سوری، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما، با تبریک سالروز فتح خرمشهر، به دیدگاه امام که فرمود« فتح خرمشهر فتح ارزشهای اسلامی است»، «خرمشهر لاله‌های خونین است و آن را خدا آزاد کرد»، پرداخت و گفت: عملیات در خرمشهر با حضور سپاه و ارتش و نیروهای مردمی  انجام شد و در این پیکار پشت دشمن را شکستند و دست خدا از آستین نیروهای رزمنده بیرون آمد.

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس بود، اظهار کرد: فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت، آنچنان که عراق با از دست دادن خرمشهر تیکه‌گاه خود را به لحاظ سیاسی در مذاکره از دست داد.

این رزمنده اسدآبادی فتح و پیروزی خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس خواند و گفت: در جریان این عملیات حدود ۱۶ هزار نفر عراقی کشته و  ۱۹ هزار نفر به اسارت ایران درآمدند. وی یادآور شد: عملیات بیت المقدس که ۲۶ روز طول کشید، ۳ هزار نفر نیروی ایرانی به شهادت رسید.

انتهای پیام/نظری

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184684
  • دیدگاه‌ها برای به اسارت رفتن ۱۹ هزار عراقی در فتح خرمشهر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.