• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1

بهسازی بیش از ۵ هزار واحد روستایی در استان همدان

  • کد خبر : 17620
  • 09 شهریور 1398 - 14:06
بهسازی بیش از ۵ هزار واحد روستایی در استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: برای بهسازی مسکن روستایی سهم سالانه امسال ۱۲ هزار واحد است که تا کنون ۵ هزار و ۴۰ واحد آن انجام شده است. به گزارش عصر همدان؛ حسن ظفری ظهر امروز در هفتمین شورای اداری شهرستان ملایر در فرمانداری این شهر با اشاره به بارندگی‌های ابتدای سال کل کشور […]

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: برای بهسازی مسکن روستایی سهم سالانه امسال ۱۲ هزار واحد است که تا کنون ۵ هزار و ۴۰ واحد آن انجام شده است.

به گزارش عصر همدان؛ حسن ظفری ظهر امروز در هفتمین شورای اداری شهرستان ملایر در فرمانداری این شهر با اشاره به بارندگی‌های ابتدای سال کل کشور بیان کرد: در ابتدای سال بسیاری از استان‌ها درگیر بارندگی‌های سیل‌آسا بودند و مشکلات عدیده‌ای برای کشور پیش آمد.

وی گفت: علی رغم همه مشکلاتی که در سطح کشور پیش آمده بود در استان همدان با مدیریت بحران سیل تبدیل به یک فرصت برای بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان به بارش ۱۷۰ میلی متر باران در طی سه روز اشاره کرد و گفت: این میزان بازنگی در حالی است که متوسط بارش سالانه در استان ۳۴۲ میلی متر است.

وی گفت: بسیاری از واحدهای فرسوده و کم توان تاب مقاومت در برابر بارش‌ها را نداشتند و پس از بارندگی‌ها ۹ هزار واحد احداثی که در سطح استان توسط بنیاد مسکن ارزیابی شد که از این میزان ۶ هزار واحد تعمیری بودند.

ظفری بیان کرد: به واسطه این بحران ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض در اختیار استان قرار گرفت که ۲۱۵ میلیارد تومان به ملایر تخصیص یافت.

وی کل واحدهای آسیب‌دیده در ملایر را ۱۷۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی تا کنون در راستای بهسازی این واحدها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان سهم ملایر از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی را ۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک‌های عام، بخشداران و دهیاران به بحث بهسازی روستاها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی به اثرات سیل در میان مردم اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای فرسوده در بازندگی‌های ابتدای سال تخریب شدند و مردم متوجه شدند که بلا و حادثه با کسی تعارف ندارد.

ظفری توجه به بهسازی روستاها هدف‌گذاری سه ساله استان عنوان کرد و گفت: ۲۰۰ روستا در این سه سال ر استان بهسازی می‌شود که ۸ روستا سهم ملایر در هر سال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17620
  • دیدگاه‌ها برای بهسازی بیش از ۵ هزار واحد روستایی در استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.