• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
1
مدیرکل راه‌آهن استان همدان:

به‌زودی سالن انتظار راه‌آهن همدان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 225224
  • 17 مهر 1403 - 13:16
به‌زودی سالن انتظار راه‌آهن همدان افتتاح می‌شود
مدیرکل راه‌آهن استان همدان با بیان اینکه در چندماه گذشته پیگیری‌های زیادی برای اتمام ساخت سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن همدان انجام شد، گفت: این ساختمان در غرب کشور بی‌نظیر است و در آبان‌ماه افتتاح می‌شود.

سید سعید ابراهیم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه ۶ سال از افتتاح راه‌آهن همدان می‌گذرد، گفت: در مقطعی برخی ساختمان‌های راه‌آهن نیمه کاره بود و از چند ماه پیش تلاش شد ساختمان انتظار ایستگاه راه‌آهن تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت ساختمان انتظار ایستگاه راه‌آهن به اتمام رسیده است، افزود: در حال حاضر فقط جزئیات ساختمان همچون انشعابات باقی مانده که به زودی تکمیل می‌شود و مردم می‌توانند از ساختمان استفاده کنند.

مدیرکل راه‌آهن استان همدان ادامه داد: ساختمان فعلی و موقت ایستگاه، قسمتی از ساختمان اصلی است و ساختمان اصلی تقریبا چندسالی بخاطر مشکلات بین شرکت ساخت و پیمانکار مفقود مانده بود.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه در چندماه گذشته با پیگیری‌های لازم این ساختمان زیبا که در غرب کشور بی‌نظیر است ساخته شد، عنوان کرد: با افتتاح این سالن در آبان‌ماه سال جاری، مسافران و زائران مشهدالرضا(ع) می‌توانند از آن استفاده کنند‌.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی مردم برای خرید بلیط دچار مشکل هستند و باید به بازار سیاه رجوع کنند، گفت: سایت خرید بلیط از طریق سایت راه آهن معرفی شده و بلیط‌ها به صورت رسمی فروخته می‌شود اما اگر کسی مورد خاصی را مشاهده کرد می‌تواند مستندات را ارائه دهد تا پیگیری کنیم.

مدیرکل راه‌آهن استان همدان خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته نیز با یک آژانس مسافرتی بخاطر تخلفاتی که داشت برخورد شد و اگر مردم تخلفات آژانس‌های مسافرتی را از طریق شماره ۵۱۴۹ به ما اطلاع دهند حتما برخورد می‌کنیم.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه محال است راه‌آهن بخواهد به بازار سیاه بلیط‌ها دامن بزند، تصریح کرد: به عنوان دستگاه حاکمیتی موظف به نظارت در این مورد هستیم ولی و با کمک مسافران این نظارت بهتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان در طول روز یک قطار از همدان به مشهد و یک قطار از مشهد به همدان دارد، عنوان کرد: ظرفیت قطارها حدود ۴۰۰ صندلی در روز است ولی برای هر صندلی سه درخواست داریم و قاعدتاً نمی‌توانیم پاسخ‌گوی همه درخواست‌ها باشیم و گلایه‌ها بابت نبود ظرفیت به حق است.

مدیرکل راه‌آهن استان همدان ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا شرایطی فراهم شود و ظرفیت صندلی‌های قطار افزایش پیدا کند تا شرمنده مردم نشویم.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه همزمان با افتتاح سالن انتظار، قطار پنج ستاره نیز اضافه می‌شود، گفت: اما ظرفیت صندلی‌ها با ایجاد سکوی دوم بیشتر می‌شود و لازمه حرکت قطار پنج ستاره زیرساخت‌های مد نظر است.

وی در پایان با بیان اینکه تا آبان ماه امیدواریم شرایط برای حرکت قطار پنج ستاره فراهم شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع بودند و هفته گذشته نیز میزبان مالک قطار پنج ستاره بودیم و در حال ایجاد مقدمات هستیم تا با افتتاح سالن ایستگاه راه‌آهن، قطار نیز به حرکت درآید.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.