• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد:

بهره‌مندی کشاورزان از خدمات بیمه‌ای در طرح جهش تولید

  • کد خبر : 208382
  • 12 دی 1402 - 8:40
بهره‌مندی کشاورزان از خدمات بیمه‌ای در طرح جهش تولید
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشاورزان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای همچنین بهره‌گیری از برخی خدمات به صورت یارانه‌ای بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح جهش دیم‌زارها برای چهارمین سال متوالی در حال اجراست اظهار کرد: در این طرح هدف اصلی، افزایش تولید در اراضی دیم است.

وی با تاکید بر اینکه ۴۳۷ هزار هکتار برای جهش تولید در برنامه امسال تعریف شده است، عنوان کرد: از این میزان ۳۲۹ هزار هکتار کشت شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین افزود: تاکنون ۱۵.۶ میلیارد تومان اعتبار از بانک ملی در راستای خرید دستگاه‌های مورد نیاز طرح جذب شده است.

پرورش خاطرنشان کرد: تبدیل اراضی آیش به آیش سبز نیز از اهداف طرح به شمار می‌رود، همچنین محصولات جدیدی مانند دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی، نباتات علوفه‌ای و حبوبات در اراضی آیش کشت می‌شود.

وی در ادامه به برنامه کشت طرح جهش تولید در استان اشاره کرد و گفت: ۲۳۷ هزار هکتار گندم، ۸۷ هزار هکتار جو، ۲۶ هزار هکتار نخود، ۱۷ هزار هکتار عدس، ۴۴ هزار هکتار دانه‌های روغنی، ۲۴ هزار هکتار نباتات علوفه‌ای و ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: این برنامه تا پایان سال زراعی تدوین شده به طوری که برخی از محصولات به صورت انتظاری و بهاره کشت می‌شود تا مجموعه کشت‌های طرح جهش تولید در دیم‌زارها تکمیل شود.

پرورش در پایان گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح از کارشناسان نظام مهندسی و کارشناسان جهاد کشاورزی بهره‌مند شده و کشاورزان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای همچنین بهره‌گیری از برخی خدمات به صورت یارانه‌ای بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208382
  • دیدگاه‌ها برای بهره‌مندی کشاورزان از خدمات بیمه‌ای در طرح جهش تولید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.