• امروز : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
0
امدادگر دوران دفاع مقدس مطرح کرد:

بهداری شاهرگ حیاتی دوران دفاع مقدس

  • کد خبر : 224316
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۲۸
بهداری شاهرگ حیاتی دوران دفاع مقدس
رزمنده دفاع مقدس گفت: بهداری به عنوان شاهرگ حیاتی در منطقه بود و باید به نحو احسن در راستای رسیدگی به مجروحین ایفای نقش می‌کرد.

سیدعبدالله محمودی‌خرم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» اظهار کرد: بعد از اعزام به منطقه تقسیم نیرو کردند من به عنوان امدادگر عملیاتی در بهداری مشغول به خدمت شدم.

وی افزود: بعداز طی دوره امدادگری در بهداری لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) به عنوان امدادگر عملیاتی در دسته دوم از گروهان دوم گردان ۱۵۵حضرت علی‌اصغر(ع) مشغول به خدمت شدم.

این امدادگر دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرمانده دسته شهید نورمراد عبدی کوند که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید، عنوان کرد: فرمانده گروهان مظاهر مجیدی بودند که در حال حاضر به عنوان فرمانده سپاه استان مشغول به خدمت است.

وی مطرح کرد: فرمانده گردان حمیدرضا رهبر که جانباز شد و معاون گردان شهید حاج ستار ابراهیمی بود که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

محمودی‌خرم با بیان اینکه بهدار عملیاتی همراه نیروهای عملیاتی به خط اعزام می‌شد، ابراز کرد: وظیفه این بود که به رزمندگانی که حین عملیات یا در خط پدافندی بر اثر اصابت تیر یا ترکش مجروح می‌شدند رسیدگی می‌کردیم و به پشت جبهه اعزام می‌شدند.

وی با تأکید بر اینکه بهداری به عنوان شاهرگ حیاتی در منطقه بود و باید به نحو احسن در راستای رسیدگی به مجروحین ایفای نقش می‌کرد، عنوان کرد: مجروحینی که تیر یا ترکش خورده بودند باید زنده به پشت جبهه منتقل می‌شدند و از حداقل تلافات انسانی در میدان رزم جلوگیری می‌شد.

این امدادگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه بنده به مدت ۶ ماه به عنوان بهدار در بهداری فعالیت داشتم و با بیان خاطراتی از جبهه گفت: در شب ۲۸ بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در حین پیش‌روی بودیم که یکی از همرزمان من به نام سید ابراهیم سیدالماسی مجروح شدند، ادامه داد: من چون نیروی بهداری بودم بر سر بالین دوستم رسیدم و چون هدف بهداری هم جلوگیری از حداقل تلفات نیروی انسانی باشد.

وی با بیان اینکه همرزم من در حال خونریزی بود به طوری که روده‌های او از محل تیر خورده بیرون ریخته بود که با آموزش‌هایی که دیده بودم روده‌های بیرون زده را به داخل شکم هدایت کردم و دور کمرش را با باند بستم و به او گفتم به عقب برگردد، خاطرنشان کرد: عملیات انجام شد من دیگر از آقا سید خبری نداشتم تا اینکه بعد از چند ماه ایشان را دیدم که به لطف خدا سالم بود و با مراجعه بیمارستان و انجام عمل جراحی مشکل حل شده بود و خدا را شاکرم که توانستم جان ایشان را نجات دهم.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224316

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.