• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

برگزاری دومین یادواره شهدای سرباز در استان

  • کد خبر : 183885
  • 24 اردیبهشت 1402 - 8:18
برگزاری دومین یادواره شهدای سرباز در استان

استاندارد همدان گفت: دومین یادواره هزار و ۴۰۰ شهید سرباز استان همدان در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید برگزار می شود. به گزارش عصر همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در جلسه هم اندیشی نیروهای مسلح و اعضای کنگره هشت هزار شهید استان با تاکید بر اینکه با وحدت و انسجام بین دستگاهی تاکنون […]

استاندارد همدان گفت: دومین یادواره هزار و ۴۰۰ شهید سرباز استان همدان در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید برگزار می شود.

به گزارش عصر همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در جلسه هم اندیشی نیروهای مسلح و اعضای کنگره هشت هزار شهید استان با تاکید بر اینکه با وحدت و انسجام بین دستگاهی تاکنون یادواره شهدای اصناف، دانشجو، مهندس و اقشار مختلف برگزار شده است گفت: تجلیل از شهدای سرباز نیز در دستور کار قرار دارد که در راستای کنگره ۸۰۰۰شهید برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید همدانی خود را سرباز وطن نامید گفت : ما همه سربازان و خدمتگزاران این نظام هستیم. استاندارد همدان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای سرباز در پیش از برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان گفت: مهمترین هدف از برگزاری این یادواره نیز تبیین نقش تعیین کننده سربازان در دوران دفاع مقدس است.

قاسمی فرزاد افزود: از هزار و ۶۲۷ شهید ارتشی استان همدان بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از آن ها شهدای وظیفه بودند. استاندارد همدان با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی ازخودگذشتگی‌ها در میان تمام رزمندگان به‌ ویژه سربازان مشهود بود، یادآور شد: سربازان جزو نیروهای داوطلب دفاع مقدس بودند، اما کمتر به آنان پرداخته شده است.

قاسمی فرزاد افزود: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید وظیفه خود را در قبال خون این عزیزان با انجام خدمت خالصانه به مردم ادا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا قهرمانان ملی کشور هستند و همه آنها را به یک چشم می بینیم، گفت: همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، دور جدیدی از سرکشی به خانواده های شهدای والامقام از خانواده چهار شهید آغاز می شود. قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه برنامه گسترده ای با تقسیم بندی بین دستگاه های دولتی برای بازدید از خانواده های شهدا در دستور کار قرار دارد، گفت: تمثال ارزشمند هشت هزار شهید استان ساخته شده و در این سرکشی ها تقدیم خانواده هایشان می شود.

استاندارد همدان از اجرای طرح حضور راویان دفاع مقدس در مدارس استان خبر داد و افزود: اعزام راویان آموزش دیده در راستای انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، دستاوردها و بازگویی خاطرات به مدارس در دستور کار قرار گیرد. قاسمی فرزاد با بیان اینکه معاون سیاسی استاندارد ی از آزادگان، جانبازان و برادر شهید است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم کنگره ای در شان شهدای استان برگزار کنیم که حضور و هم افزایی فرماندهان ارتش بر غنای این برنامه می افزاید.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره ها و یادواره ها برای شهدا جزو لاینفک وظایف ما است و نه تنها برای برگزاری کنگره بلکه بعنوان اقدام دائمی و همیشگی در دستور کار قرار دارد. استاندارد همدان امنیت کنونی کشور را از برکت خون شهدا دانست و اظهار داشت: برکت وجود شهدا امنیت را در کشور گسترانده است و استمرار راه شهدایی که جان خود را فدا کردند موجب اعتلا و سربلندی ایران اسلامی است.

قاسمی فرزاد گفت: با پیشگامی سردار شهید همدانی در اولین کنگره شهدا این برنامه ماندگار و کم نظیر برگزار و الگویی برای سایر استان‌ها شد. وی ادامه داد: کمیته های ۲۳ گانه جلسات و فعالیت‌های خود را از سال گذشته آغاز کردند و فرایند پیشرفت کار پیگیری و دنبال می‌شود. استاندارد همدان از اهتمام، هماهنگی، همدلی و حمایت‌های ارتش در راستای اجرای برنامه های کنگره شهدا قدردانی کرد.

انتهای پیام/ اکبری

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183885
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری دومین یادواره شهدای سرباز در استان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.