• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
2

برکات وجود امام خمینی(ره) همچون هزاران چشمه نور است

  • کد خبر : 185629
  • 12 خرداد 1402 - 12:40
برکات وجود امام خمینی(ره) همچون هزاران چشمه نور است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) بسیار گستره است گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند «از پیرامون من، چشمه‌های نور و حکمت و معرفت جریان دارد» و ما نیز درباره حضرت امام خمینی(ره) این چنین نظری داریم که خیرات و برکات امام خمینی(ره) […]

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) بسیار گستره است گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند «از پیرامون من، چشمه‌های نور و حکمت و معرفت جریان دارد» و ما نیز درباره حضرت امام خمینی(ره) این چنین نظری داریم که خیرات و برکات امام خمینی(ره) همچون هزاران چشمه نور است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم بیان کنیم مدت‌ها زمان نیاز دارد گفت: نکاتی در زندگی حضرت امام خمینی(ره) وجود دارد که بیان آن‌ها برای مردم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه پیش از امام خمینی و همزمان با سال‌هایی که ایشان به مبارزه به طاغوت پرداختند هزاران عالم مجتهد، فقیه و شخصیت‌های سیاسی بودند اما هیچ کدام نتوانستند انقلاب را به نتیجه برسانند افزود: تنها حضرت امام خمینی(ره) بود که توانست این انقلاب را به ثمر برساند و همین موضوع مهمی است که باید همیشه در نظر داشته باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بسیار گستره است و رسیدن به آن ابعاد شخصیتی کار هرکسی نیست؛ حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه میفرمایند «از پیرامون من، چشمه های نور و حکمت و معرفت جریان دارد» ما نیز درباره حضرت امام خمینی(ره) این چنین نظری داریم که خیرات و برکات امام خمینی(ره) همچون هزاران چشمه نور است.

آیت الله طه محمدی با بیان اینکه با وجود حضرت امام خمینی(ره) بود که مردم توانستند معنی دو اصل استقلال و آزادی را درک کنند تصریح کرد: در میان همه مردم جهان، شخصیتی همچون امام خمینی(ره) را پیدا نمی کنیم که از همه نظر شخصیتی بلندمرتبه و کامل داشته باشد.

وی در پاسخ به این که هنگام شنیدن خبر رحلت حضرت امام خمینی(ره) چه احساسی داشت اظهار کرد: باید برای بیان احساس در آن لحظه یک جریان تاریخی را برای شما بگویم؛ به یکی از یاران حضرت علی(ع) گفتند زمانی که حضرت به شهادت رسید چه حالی داشتی؟ او در پاسخ گفت مادری را تصور کنید که هشت جوان برومند دارد و سر همه این جوانان را روی سینه مادر بگذارند، آن مادر چه حالی پیدا می کند؟ من هم در شهادت حضرت علی(ع) همان حال را داشتم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: هنگامی که خبر رحلت جانسوز امام امت ایران را شنیدم همان احساسی که یار امام علی(ع) توصیف کرده بود به من دست داد اما نمی شود برخی احساسات را برزبان آورد چرا که این احساسات در کلمات گنجانده نمی شوند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185629
  • دیدگاه‌ها برای برکات وجود امام خمینی(ره) همچون هزاران چشمه نور است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.