• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3

برپایی نماز جماعت، شب‌های قدر را رنگین‌تر می‌کند

  • کد خبر : 181297
  • 20 فروردین 1402 - 10:29
برپایی نماز جماعت، شب‌های قدر را رنگین‌تر می‌کند

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه یکی از کارهای که شب‌های قدر را رنگین‌تر می‌کند، نماز جماعت است، گفت: باید در ماه ضیافت به خصوص در شبهای قدر مساجد شلوغ، پرشور و مملو از جمعیت باشد. حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خصوص عظمت شبهای قدر و قدردانستن این شب‌ها در گفتگو با خبرنگار […]

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه یکی از کارهای که شب‌های قدر را رنگین‌تر می‌کند، نماز جماعت است، گفت: باید در ماه ضیافت به خصوص در شبهای قدر مساجد شلوغ، پرشور و مملو از جمعیت باشد.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خصوص عظمت شبهای قدر و قدردانستن این شب‌ها در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ اظهار کرد: خداوند در بین روزها روز جمعه و در بین ۱۲ ماه سال رمضان را مبارک دانسته و بین تمام شب‌ها، شبهای قدر را برترین و قلب رمضان دانسته است، بنابراین در این ماه که برترین است و نفس‌ها در آن تسکین است، قدر انجام هر کاری در آن‌ها را دانست.

وی با طرح این سؤال که شب قدر کدامیک از شبهای ۱۹ یا ۲۱ و ۲۳ رمضان است؟ گفت: امام رضا(ع) فرمود هر آنچه در سال قرار است بر سر ما بیاید، در شبهای قدر مقدر می‌شود، از جمله مرگ، روزی، ضرر و منفعت؛ بنابراین باید قدر شبهای قدر دانست.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه اندازه‌گیری اینکه یک فرد چه ظرفیت و چه اسحقاقی دارد، در شب ۱۹ رمضان انجام می‌شود، افزود: در شب ۲۱ رمضان این میزان اندازه‌گیری کم و زیاد می‌شود و در شب ۲۳ رمضان مقدرات نهایی می‌شود چرا افضل‌ترین شبهای قدر است، بنابراین نباید از این شب‌ها غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه میهمانی خداست، خانه‌های خداوند روی زمین مسجد هستند و باید در ماه ضیافت به خصوص در شبهای قدر مساجد شلوغ و پرشور و مملو از جمعیت باشد.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به اینکه در شب‌های قدر مراسمات مختلفی در مسجد جامع برقرار است، تأکید کرد: باید همه مساجد در شبهای قدر فعال، پویا و ملمو از جمعیت باشد.

وی با تأکید بر حضور پر رنگ در مساجد و برقراری نمازهای جماعت در آنها، یادآور شد: یکی از کارهای که می‌تواند شب‌های قدر را رنگین تر کند، نماز جماعت است.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر انجام صله رحم، گفت: اگر قطع صله رحمی دارید تا قبل از شب قدر اصلاح کنید، محبت را بیشتر و کدورت را کنار بگذارید، اگر پدر و مادری از شما ناراحت هستند، از آنان دلجویی کنید.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در شبهای قدر در مسجد جامع این شهر، گفت: این توفیقی است که باید از آن بهره برد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181297
  • دیدگاه‌ها برای برپایی نماز جماعت، شب‌های قدر را رنگین‌تر می‌کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.