• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4
در ایام فاطمیه اول؛

برنامه «معجزه مادری» در اسدآباد اجرا می‌شود

  • کد خبر : 205572
  • 05 آذر 1402 - 9:00
برنامه «معجزه مادری» در اسدآباد اجرا می‌شود
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از اجرای برنامه «معجزه مادری» در این شهرستان خبر داد و گفت: در این برنامه نقش مادران که پایه و اساس خانواده است، در تقویت پیوندهای اجتماعی برجسته می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» از برگزاری ۱۵ برنامه‌ متنوع در ایام اول فاطمیه در سطح شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: در این ایام ۷۳ مبلغ و مبلغه برای ترویج و تبلیغ دین و فاطمه‌شناسی به سطح روستاها اعزام خواهند شد.

وی از برگزاری اجتماع فاطمیون و علویون، همایش آمران به معروف و نهی از منکر و همایش مبلغان خبر داد و گفت: در این ایام نذورات بین هیئت‌های مذهبی توزیع خواهد شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد به فضاسازی شهری و نصب پلاکارد به مناسبت ایام اول فاطمیه اشاره کرد و گفت: به منظور عدم برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی در ایام فاطمیه، جلسات توجیهی را با متصدیان تالارها، گل‌فروشی‌ها و محضرداران ازدواج داشتیم و آنان را از این مناسبت مطلع کردیم.

وی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت زهرا(س) را در جامع‌ بودن شخصیت او دانست و گفت: به همین دلیل او لقب «سیده النساء العالمین» داد‌ه‌اند.

حجت‌الاسلام طالبی حضرت زهرا(س) را الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه خواند و افزود: به فرمایش پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) تمام خوبی ها در وجود زهرا جمع است.

وی تصریح کرد: اگر چه معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد، خاطرنشان کرد: البته این ایام را باید غنیمت شمرد و اهل سخن و قلم و مدح و شعر باید برای الگوگیری از فضائل، اخلاق و منش و زندگانی او و معرفی ایشان به جامعه بپردازند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از اجرای برنامه تحت عنوان «معجزه مادری» در ایام فاطمیه در شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ با محتوای نشر خوبی‌هاست که سازمان تبلیغات به عنوان یکی از رسالت‌های خود در این ایام به آن می‌پردازد.

وی با بیان اینکه افزود: در برنامه «معجزه مادری» نقش مادران که پایه و اساس خانواده است را در تقویت پیوندهای اجتماعی برجسته می‌کنیم، افزود: مبلغین و مبلغات و هیئات مذهبی باید برای تبیین جایگاه مادری و معرفی مادر نمونه که الگویش سرور زنان عالم یعنی حضرت زهرا(س) است، تلاش کرده و انجام وظیفه کنند.

حجت‌الاسلام طالبی بر بیان نقش زن در خانواده و جایگاه والای تأکید کرد و افزود: باید به این موضوع مادران چه کمک ویژه‌ای در فرهنگ‌سازی بحث ازدواج، تشکیل خانواده، ازدواج آسان، فرزندآوری و تربیت فرزند دارند و می‌توانند ایفای نقش کنند، در این ایام پرداخته شود.

وی دسته‌روی عزاداران فاطمی، عطر افشانی و مراسم در گلزار شهدای گمنام، ختم قرآن و ختم صلوات، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع فاطمه‌شناسی، تولید محتوا در فضای مجازی ارسال پیام مرتبط در پیام رسان‌های داخلی و خارجی سخنرانی ائمه جماعات را از دیگر برنامه‌های ایام اول فاطمیه در شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205572
  • دیدگاه‌ها برای برنامه «معجزه مادری» در اسدآباد اجرا می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.